VV Pernis 1 wint met 5-1 mede door ‘hattrickhero’ Sem!

Flakkee 1

18 november 2023 14:30

W.T. van Horssen

Sportpark Pernis
Deijffelbroekseweg 30
3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-4166701

Het was een enorme regenachtige dag vandaag, waar de 2 pupillen v/d week Logan Vink + Daan Winter toekeken & de wedstrijdbal gesponsord werd door Grando Keukens.
Was het bij het 2 weken geleden nog de topper tegen OFB vandaag was laagvlieger Flakkee de tegenstander van het hoog geklasseerde Pernis.

We zagen wel dat het grasveld heel veel regenwater niet kon verwerken dus werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld en de start van de wedstrijd was flitsend.
Het eerste schot op doel vloog nog naast maar bij de tweede voorzet (met de buitenkant van de schoen!) trof het wel doel.
Sem Solbrig kreeg zijn hoofd onder deze voorzet en met een boogje verdween deze over de kansloze doelwachter van de bezoekers 1-0.

Op het half uur, en tijdens het nieuws, verdubbelde VV Pernis de score. Bal vanaf de linkerkant kwam met wat geluk op de kop van de zestienmeter uit en de heerlijke uithaal van weer Sem Solbrig daarvandaan volgde die zorgde voor een verdubbeling van de score...
2-0 en weinig aan de hand voor de VV Pernis.

Het verschil tussen de bovenkant en onderkant van de ranglijst in deze klasse is toch wel aanzienlijk te noemen.
Geconcentreerd blijven spelen en de rust met deze voorsprong halen is dan het belangrijkste.
Maar een minuut of 10 voor de rust een slippertje in de defensie van Pernis.

Het uitverdedigen verliep niet helemaal vlekkeloos. Via via kwam de bal op ongeveer 11 meter pardoes voor de voeten van een van de Flakkee spelers die het aangeleverde cadeautje zeer gretig uitpakte en Delano kansloos liet 2-1 en de spanning weer terug in de wedstrijd.
Voor rust kreeg Pernis nog een goede  mogelijkheid om de marge weer op twee doelpunten verschil te zetten alleen werd deze niet goed uitgespeeld.
Na 45 minuten in regenachtig weer floot de boomlange arbiter de ploegen naar de kleedkamer.

In zijn notitie boekje had hij drie doelpunten en een gele prent staan, verdediger Pernis hield veelbelovende aanval van de bezoekers er uit door even de tegenstander aan zijn shirt te trekken, en na de hervatting kwam de leidsman terug in een grijs tenue dat duidelijk pastte bij de haarkleur van de arbiter.
Maar een grijze muis was hij zeker niet. De man floot een zeer gedegen wedstrijd.

Na de hervatting flitste Pernis weer uit de startblokken regende het mogelijkheden en kansen maar lag daar veelal een Flakkeese doelwachter in de weg die met veel kunst en vliegwerk zijn doel lang in de tweede helft schoon hield maar uiteindelijk kansloos was bij een inzet van dichtbij  (van wederom Sem Solbrig, die uiteindelijk als rechtsbuiten zou eindigden) na een gave voorzet vanaf de rechtervleugel, 3-1.

Een vrije schop van Mikey Witte vanaf een meter of 25 aan de linkerkant van het veld werd in een keer op het doel geschoten.
Normaal gesproken verwerkt een keeper deze bal denk ik wel maar de Flakkeese keeper kreeg de bal niet onder controle en als een gladde aal verdween deze toch in het mandje, 4-1.

Wedstrijd gespeeld en Pernis kon freewheelend op zoek naar een nog hogere score die het ook nog vond door de treffer van Beau Peelen( 5-1).

Kort na de 5-1 besloot de arbiter dat het tijd was om na 90 minuten in een koude en natte regendouche op het veld de warme douches van de kleedkamers  op te zoeken.

Ook in het tweede bedrijf had hij drie doelpunten en een gele kaart in zijn boekje staan.

De kaart was nog voor een Flakkeespeler die erg onbesuisd zijn sliding inzette.
Bij het grijpen naar naar de kontzak leek het er op dat hij een rode kaart voor deze tackle ging trekken maar de gele die hij vervolgens uit zijn mapje trok was de juiste kleur.

Pernis kon weer drie punten bijschrijven en volgende week gaat het op bezoek bij Melissant.

Ook dat is een ploeg aan de onderkant van de ranglijst en om de druk er bij koploper GOZ, die vandaag met 7-0 won van DRL, op te houden zal een goed resultaat ook dan weer nodig zijn.

Scoreverloop:

1-0 Sem Solbrig