Sponsoring bij v.v. Pernis

Geachte relatie,

Niemand is ooit arm geworden door te geven”

Deze uitspraak zien wij graag als leidraad binnen onze vereniging, waar er op verschillende gebieden soms wat gegeven moet worden om er iets moois voor terug te krijgen. Het slaat onder andere op onze vele vrijwilligers die ontzettend veel tijd en energie in v.v. Pernis stoppen, maar ook sponsoring valt hieronder. Voor iedere sportvereniging is sponsoring namelijk een zeer belangrijke inkomstenbron en in de huidige tijd is het zonder sponsoren zelfs zeer lastig om een vereniging naar behoren te laten functioneren of stap voor stap te laten groeien. Wij vragen daarom hulp aan u, hopende dat u deze bijzondere quote in gedachte houdt. Van wie de quote is? Van Anne Frank. Hoe mooi is het dat zo’n jong meisje dat in een vreselijke tijd leefde, al doorhad dat men soms iets af moet staan om er iets moois voor terug te krijgen?

Na de fusering van Excelsior Pernis en DOTO is v.v. Pernis de enige voetbalvereniging in Pernis. Doordat de club de grootste vereniging is binnen deze hechte gemeenschap, is de club van grote waarde voor het dorp. V.v. Pernis heeft een belangrijke sociale en maatschappelijke positie, waar veel dorpsgenoten bij elkaar komen om een potje te voetballen en met elkaar een gezellige tijd te beleven. Dat de fusie positief is gebleken voor het verenigingsleven in dit hechte dorp, betekent echter niet dat alles voor de wind gaat. Zo is er de laatste tijd vanuit de vereniging niet genoeg aandacht geweest voor de betrokken partijen, waardoor sponsorinkomsten grotendeels zijn opgedroogd. Het nieuwe bestuur probeert nu echter met goede moed een frisse start te maken en oude problemen uit de weg te ruimen. Wij richten ons daarom nu opnieuw tot u, met de gedachte dat er voor beide partijen een win-win-situatie kan ontstaan, voornamelijk vanwege de snelle naamsbekendheid voor sponsoren binnen een hechte dorpsgemeenschap als Pernis.

Een belangrijke reden voor ons om sponsors – opnieuw - te benaderen is dat wij het als vereniging belangrijk vinden dat de jeugd van Pernis samen met vriendjes en vriendinnetjes in het dorp kan voetballen. Naar onze mening moet een dorpsvereniging grotendeels gericht zijn op de jeugd, waarbij gesport kan worden in een vertrouwde omgeving waar het kind zich veilig in voelt. Feit blijft namelijk: “zonder jeugd heeft een vereniging geen bestaansrecht”.  Belangrijk daarbij is ook de groeiende meisjesafdeling binnen de vereniging. Vanwege een gebrek aan kleedkamers moeten zij zich nu nog vaak omkleden in de bestuurskamer, iets wat we met onder andere nieuwe sponsorinkomsten, snel willen veranderen. Naast de jeugd is ons eerste elftal ons uithangbord, waarbij we streven naar herkenbaarheid waardoor dorpelingen graag naar een wedstrijd van de selectie komen kijken.

Hoe willen wij ons presenteren waardoor een sponsor met ons in zee wil gaan?
Tijdens de eerste maanden van het nieuwe bestuur zijn wij actief geweest met de uitstraling van de vereniging. Er is veel tijd gestoken in het opnieuw aankleden van de vereniging. Dit hebben we onder andere gedaan met de aanschaf van een nieuw terras en nieuwe bloembakken met palmbomen, het verwijderen van delen van de muur om het hoofdveld, nieuwe bestrating en het plaatsen van een nieuwe speeltuin. Er zijn nog veel meer plannen om de uitstraling van de vereniging te verbeteren, maar hiervoor is, uiteraard, geld nodig.

Na de externe facelift hebben we ons gericht op de interne problematiek met betrekking tot de sponsoring. We hebben ons gericht op het structureren van de sponsormogelijkheden. Er is gekozen voor drie sponsorpakketten welke in de brochure worden toegelicht: Goud, Zilver en Brons. Naast deze vaste pakketten bieden we ook nog steeds de mogelijkheid om losse onderdelen naar keuze te sponsoren.

Het bestuur van voetbalvereniging Pernis kijkt met een frisse, positieve blik naar de toekomst. Graag zouden we, samen met u, op korte termijn nieuwe stappen willen maken zodat de Pernisse inwoners zich nog meer thuis voelen en trots kunnen zijn op hun voetbalvereniging. Wij hopen daarom in de toekomst een prettige samenwerking met u aan te gaan, want nogmaals: “Niemand is ooit arm geworden door te geven”. En zo is het maar net.

Wij danken u alvast voor alle steun.