De vereniging

De club, of beter gezegd; Voetbalvereniging Pernis is opgericht op
19 september 1929. In 2011 is de naam v.v. Pernis ontstaan nadat Wapen Pernis
Excelsior P en DOTO als één vereniging zijn samengegaan. Dit is
gebeurd middels een (praktische) fusie op 1 juli 2011.

Het dorp Pernis ligt op het eiland IJsselmonde en is rond het jaar
1200 ontstaan. De bevolking in Pernis leefde destijds van de
akkerbouw, veeteelt en vooral de visserij. De oude dijkhuisjes
(Pastoriedijk) zijn er nog steeds en geven een goed beeld van hoe het dorp is ontstaan. De ploeg en de vis die in het wapen van Pernis zijn opgenomen geven duidelijk aan waar het dorp van leefde.

Pernis is een dorp. Een echt dorp! Met alles erop en eraan! v.v. Pernis neemt net als de andere venigingen een belangrijke (sociale/maatschappelijke) positie in binnen de dorpsgemeenschap. twee avonden per week wordt de jeugd actief getraind en daarnaast hebben de senioren hun trainingsavonden. Zaterdag spelen 26 teams (!) hun wedstrijden op Sportpark Pernis. Naast de veldcompetitie komen enkele teams uit in de zaalcompetitie waarvan dames 1 uitkomt in de Eredivisie. In januari 2014 staan er meer dan 700 leden op de ledenlijst.

Onze vereniging beschikt over veel vrijwilligers die dagelijks, wekelijks, maandelijks actief zijn en op alle fronten inzetbaar. Echter; Vrijwilligers heb je nooit genoeg! v.v. Pernis is een vereniging zoals een vereniging behoort te zijn. Leden staan voor je klaar; In voor- en tegenspoed! Zoals een vereniging betaamt.