Verslag VV Pernis 1 - DVV Delft 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin; Jordy v.d Kuil; Beau Peelen;  Sem Solbrig; Quincy Beaumont; Mike Witte; Joey vd Zouwen

Wissels: Marques van Nielen; Sem Solbrig ;  Makavelli Rodrigues; Delano Vermeer en Erik Hout.

Vandaag zo’n wedstrijd in het seizoen dat je het nooit goed kunt doen welke uitslag er ook uiteindelijk op het scorebord staat.

Maar na de eclatante overwinning van vorige week op NTVV moeten we zorgen dat we deze wedstrijd gewoon tot een goed einde brengen hoe hoog de uitslag dan ook moge zijn

Het sympathieke DVV Delft is dit jaar na een aantal jaren van afwezigheid met een 1e elftal dit seizoen toch weer gestart om geleidelijk over een aantal jaren weer een echt representatief team te hebben. Ze missen dus zelfs voor het 5e klasse niveau de kwaliteiten om dit seizoen mee te doen om wedstrijden te kunnen winnen.

Het bestuur van DVV Delft had slechts 2 doelstellingen dit seizoen: 1 wedstrijd winnen en de competitie afmaken…. Nou de 1e doelstelling hebben ze inmiddels binnen middels een overwinning op GLZ en ik ben er van overtuigd dat ze de 2e doelstelling ook gaan halen.

In de uitwedstrijd die wij dit seizoen speelden waren wij nog niet in de huidige samenstelling en vorm en was het van Pernisser kant een beschamende vertoning die we uiteindelijk wel wonnen met 1-3 maar daar was wel alles mee gezegd.

Het moet wel gezegd dat wij ook daar legio kansen misten om een grotere uitslag neer te zetten.

Deze wedstrijd is de bal geschonken door onze sponsor Ketting Financieel Advies en zijn vandaag Britt v.d. Klift en Kenzi Vonk de lekker aanwezige pupillen van de week.

Vandaag starten we t.o.v. vorige week met 2 wisselingen in de basis nl: Quincy i.p.v. de afwezige Devin en Sem start i.p.v. Iskander.

De 1e helft lijkt wel veel op de 1e helft in Delft met dien verstande dat wij wel beter voetballen als destijds maar net als in Delft in het 1e half uur minimaal 6 opgelegde kansen missen en er is niemand die zich hieraan weet te onttrekken … de veelal 100% kansen zijn niet besteed aan  Joey, Mikey, Quincy , Sem , Beau en Jordy……..

Na een fout van de keeper valt na 30 minuten dan toch de 1-0 door Mikey direct gevolgd in de volgende aanval in minuut 31 door een droge schuiver van Jordy 2-0.

Het is ongelooflijk maar waar, de 1e keer dat Delft echt dreigend in onze zestien komt valt ook direct de 1-2 via een uit draai ingeschoten bal van de spits.

Net voor de rust behoud Mikey het overzicht en na 2 verdedigers uitgespeeld te hebben geeft hij Quincy de niet te missen mogelijkheid om de ruststand op 3-1 te bepalen.

In de rust worden Joey en Quincy gewisseld voor Makavelli en Marquez die ook vorige week goed invielen.

De eerste 10 minuten na rust gebeurd er (te) weinig maar daarna wordt er binnen 6 minuten  3x gescoord door ons en is DVV Delft rijp voor de sloop en ontstaat er een eenrichtingsverkeer op de goal van Delft.

4-1 Makavelli
5-1 Mikey
6-1 Makavelli

En als snel daarna een strafschop gegeven wordt kan Mikey zijn hattrick compleet maken 7-1.

In de 2e helft vervangt Iskander nog Jordy en komt Erik in het veld voor Mikey.

De mooiste goal volgt door Marques die attent een slecht uitgeschoten bal van de keeper oppikt en van grote afstand de 8-1 over de ver voor zijn goal staande keeper van Delft heen lobt.

Tien minuten voor tijd maken we de 9-1 door Sem.

Zoals eerder gesteld bij dit soort wedstrijden zal de uitslag sowieso nooit goed zijn of het nu 1-0; 4-1; 6-0 10-0 wordt altijd zullen er kritische vragen gesteld worden….

Belangrijkste is dat we nu 8 wedstrijden op rij opgeslagen zijn en daardoor de komende 2 weken koploper blijven in de afdeling omdat de competitie weer 2 weken stil ligt.

Op 4 maart treden we dan weer thuis aan tegen OFB … ook OFB is een tegenstander waar we nog wat goed te maken hebben na de 2-0 nederlaag in de uit-wedstrijd.

Hartstikke leuk om te zien dat er weer steeds meer toeschouwers komen (of terugkomen) kijken naar de prestaties van het zeer representatieve Pernisser “keurkorps”.

Dit wordt zeer op prijs gesteld door de jongens en kan ook net dat zetje geven wat dit jaar nodig is om mee te blijven doen om de prijzen.

Dus we zien elkaar allemaal weer op zaterdag 4 maart … zeker natuurlijk ook omdat de selectie een leuke geste maakt richting de club en dan zal zorgen voor een zanger na afloop en ook gedeeltelijk voor de barbediening….

pupil.jpg
Pupillen v/d Week: Britt v/d Klift & Kenzi Vonk