Wedstrijdverslag VV Pernis 1 - Melissant 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Ryan Speksnijder; Brett den Uijl; Vincent vd Horst ;Sem Solbrig; Nick de Bruin; Erik Hout; Jordy vd Kuil; Iskander Ketting;  Makavelli Rodrigues:

Wissels: Bradley Herkenraad; Joey vd Zouwen; Yannik Cecilia; Whitley Werleman; Devin van Mastrigt; Bradley Nederpel; Dylan Tijssen; Dylan Tijssen

Na de 2 overwinningen vandaag tegen de lijstaanvoerder Melissant.
Na de zeer slechte start v.h. seizoen hebben we vandaag toch de kans om bij een overwinning de aansluiting te vinden bij de bovenste ploegen wat een prima prestatie zou zijn.

Omdat ook het 2e vandaag niet speelt is er door trainer Munoz gekozen voor een hele brede bank  (zie foto…) zodat indien nodig er op alle posities wisselmogelijkheden zijn.

T.o.v. vorige week is Beau helaas geblesseerd geraakt maar is Jordy nu weer voldoende hersteld om ook te kunnen starten en is Bradley Nederpel deze week ziek geweest en start Ryan op zijn positie.

Deze wedstrijd is de bal geschonken door onze hoofdsponsor: Rotterdam Container Terminal ….. en zijn vandaag Aaron Verhoeven en Luke Solbrig de pupillen van de week.

Ook vandaag weer op ons mooie gerenoveerde hoofdveld gaat de wedstrijd in het begin gelijk op , Pernis is de iets gevaarlijker ploeg maar moet attent zijn op de uitvallen van Melissant.

Onze “ wingbacks ” Sem en Iskander zijn nadrukkelijk aanwezig en komen veelvuldig op via de zijkanten met een aantal goede voorzetten waarbij telkens net de laatste pass net niet goed genoeg is om Quincy en Makavelli in stelling te brengen, die veelvuldig wel aanspeelbaar zijn in en rondom de zestien en een aantal keren de ballen goed vasthouden zodat er aangesloten kan worden.

Er ontstaan zoals dat heet wat mogelijkheden , wel wat meer aan Pernisser kant waarbij zeker ook een aantal goed opgezette aanvallen.

3 minuten voor rust wordt de goed spelende Iskander weer op links vrijgespeeld en hij probeert een voorzet te geven die geblokt wordt , Iskander is het eerste weer op de been en schiet vanuit een moeilijke positie bijna vanaf de achterlijn met zijn “chocoladebeen” op doel en deze valt schitterend in de verre hoek over de keeper heen.

( een bewussie …….) 1-0

Pernis is nu volledig los en krijgt in 2 minuten nog 3 opgelegde kansen waarvan Quincy vanaf de rand zestien ook mooi de 2-0 maakt wat tevens de ruststand is.

In de 2e helft begint Joey in de plaats van Sem aan de rechterkant.

Het eerste kwartier na rust is het vooral afwachten van 2 kanten maar meer en meer probeert Melissant de druk op te voeren op de goal van Mitchell en 1 keer moet Mitchell echt handelend optreden en red hij met zijn voet.

De druk wordt wel groter en 20 minuten voor tijd verdedigt Vincent slordig uit en maakt hij zoals het van de kant af ook lijkt een overtreding en fluit de scheids voor een strafschop.
De scheids raadpleegt echter toch zijn assistent Roel en komt terug op zijn beslissing waardoor er vanaf dat moment veel irritatie ontstaat bij de spelers van Melissant inclusief staf en publiek en krijgt de scheids heel veel commentaar.

Er ontstaat nu een open wedstrijd waarbij wij wel regelmatig de ruimtes die er zijn achter de verdediging van Melissant benutten maar zijn daarbij zeer slordig in de eindpass om de wedstrijd definitief te beslissen en dus blijft Melissant er nog steeds in geloven en diverse malen dreigend richting de goal van Mitchell die samen met de verdediging onder leiding van onze aanvoerdert geconcentreerd deze aanvallen afslaat.
Tien minuten voor de tijd is er echter een prachtige aanval door het centrum waar middels een hakbal van Makavelli Quincy bereik wordt en vrij voor de keeper komt en  die scoort beheerst de bevrijdende 3-0.
Een grote ontlading is het gevolg waarbij het goed is om te zien dat het hele team inclusief de wissels deze goal vieren.
Devin komt in de 2e helft Erik vervangen en kort voor tijd wordt onze licht geblesseerde aanvoerder Brett vervangen door Yannik Cecilia.
Na deze mooie serie van 3 overwinningen op rij is volgende week Flakkee uit… cruciaal in de competitie om bij te blijven bij de bovenste  of af te haken bij een nederlaag , we zijn zeer benieuwd of en hoe dit team zich verder ontwikkelt.

PHOTO-2022-11-20-11-42-28.jpg
Het Knappe bankje