Verslag VOB 1 - VV Pernis 1

3043XM
ROTTERDAM
tel. 010-4370450

Na de teleurstellende wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen AGE vandaag al de kans om revanche te nemen en ook de kans om bij een overwinning VOB te betrekken bij de strijd tegen degradatie.

Het is een doordeweekse wedstrijd en dat is weer te zien aan onze start die gelukkig nu wel weer met veel meer intensiteit en duelkracht begint waardoor we direct in de wedstrijd zitten.

VOB is de wat makkelijker voetballende ploeg met veel routine in de ploeg, Pernis knokt zich echter in de wedstrijd.
We zijn gestart met een voorhoede met veel snelheid met Milan en Joey en als spits Mikey.
Regelmatig kunnen we Joey en Milan bereiken die met hun snelheid voor veel dreiging zorgen en al snel uit zo’n snelle aanval passeert Milan zijn tegenstander en bereikt met een goede voorzet Joey die met een mooie volley voor de 0-1 zorgt.

Helaas wordt er te snel de 0-1 binnen 1 minuut weer teniet gedaan doordat we ons aan de rechterkant van de verdediging te makkelijk laten uitspelen, waarna dat moet gezegd er wel door een van de spitsen van VOB hard wordt uitgehaald en Marvin Iglesias kansloos is 1-1.

VOB is en blijft de wat makkelijker voetballende ploeg maar Pernis heeft minimaal dezelfde mogelijkheden en veel dreiging met de snelheid voorin en qua kansen is de wedstrijd wel in evenwicht, waarbij wel gezegd moet worden dat we steeds vaker te snel kiezen voor de lange bal richting de spitsen waaruit veel balverlies ontstaat.

Rust breekt aan met 1-1.

In de rust wordt Wessel gewisseld voor Damian Schenk.

Na de rust is de energie die in de 1e helft wel opgebracht kon worden in het 1e gedeelte weg en wordt het een steeds rommeligere wedstrijd wat in het voordeel is van VOB wat met hun fysiek steeds meer in de zestien van Pernis komt en daarvoor veel onrust zorgt en met hun lengte steeds gevaarlijker wordt. Op dat moment is het wachten op de 2-1 die ook valt uit een corner en scrimmage voor de goal.

Milan en Mikey worden dan gewisseld voor Makavelli en Iskander.

Uit het niets en uit een niet goed weggewerkte vrije trap scoort de goed spelende Devin de 2-2.

Helaas weer heel snel hierna wordt er heel slecht verdedigd uit een vrije trap en valt weer veel te snel de 3-2.

Het spel golft hierna op en neer en vooral door veel balverlies aan beide zijde ontstaan er voor zowel Pernis en VOB kansen en is het wachten op een doelpunt.

Het is VOB dat de 4-2 scoort maar Pernis blijft in de wedstrijd hangen door na een snelle aanval over rechts via Collin (ingevallen voor Joey)  die Makavelli kan bereiken en die kan simpel de 4-3 op het scorebord zetten en misschien toch nog voor een spannend slot kan zorgen.

Inmiddels is Niels ook in het veld gekomen voor de geblesseerd geraakte Nick.

Het blijft een rommelig geheel de laatste minuten maar helaas wordt de 4-3 ook de eindstand.

Al met al toch een teleurstellend resultaat en het wordt steeds moeilijker om in de rest van het seizoen weg te komen van de onderstaande plaatsen.

Maar ja nog 8 wedstrijden wil ook zeggen nog 24 punten te behalen………..zaterdag maar beginnen met een stunt bij koploper Hermes DVS

Start Opstelling: Marvin Iglesias; Sem Solbrig ; Bradley Herkenraad ; Brett den Uijl ; Vincent vd Horst ; Nick de Bruin ; Milan Goudzwaard ; Joey vd Zouwen ; Wessel Eldering ; Devin van Mastrigt; Miket Witte

Wissels: Mitchell Speksnijder; Makavelli Rodriguez; Collin Holkamp; Niels vd Horst; Iskander Ketting; Damian Schenk