Wedstrijdverslag NBSVV - VV Pernis

4e klasse H

3 oktober 2020 14:30

Onbekend

Na weer een week stil gelegen te hebben, de wedstrijd tegen W.C.R. kon vanwege het bekende COVID 19 virus weer geen doorgang vinden en is verplaatst naar a.s. dinsdag, vandaag in Nieuw Beijerland tegen de plaatselijke club. In een mistroostige ambiance zonder publiek en in de stromende regen is de wedstrijd begonnen.
De eerste periode kenmerkt zich met matig spel en voorzichtigheid en grote kansen blijven dan ook uit.
De eerste grote kans is voor de gastheren na 18 minuten waarbij Niels Jakobs kan inschieten maar de bal kan worden gestopt door Marvin Nootenboom.

Vervolgens ontstaat er via een aanval over links een vrije kans voor Nick de Bruin maar hier ligt de keeper van NBSVV, Miquel ten Hove in de weg. Het spel gaat in evenwicht over en weer waarbij de vele onnauwkeurigheden de boventoon voeren. De kwaliteit van het spel is in overeenstemming met het weer. Als Pernis dan ook nog zelf de grootste mogelijkheid voor NBSVV creëert. Gelukkig blijven de kansen er ook voor Pernis komen en is het Remco Breevoort die op aangeven van Collin Holkamp een schot kan lossen dat geblokkeerd wordt door een van de verdedigers van NBSVV.

Op slag van rust neemt Pernis de leiding door een fantastische bal achter het standbeen door Remco Breevoort na goed aangeven van Collin Holkamp. Dit wordt niet de ruststand daar NBSVV na vasthouden door Zidane Lo Kioeng-Shoe binnen de zestien een strafschop krijgt die door de aanvoerder, Pieter Vogelaar, onberispelijk ingeschoten wordt. Na een opmerking welke we hier niet zullen herhalen krijgt Niels van der Horst een directe rode kaart, en moeten we met 10 man verder.
Ruststand derhalve 1-1.

De tweede helft beginnen we met een verse kracht, Brett den Uijl vervangt Wessel Eldering en we gaan in de achterste linie met drie man spelen en proberen met snelheid achterin de zaak dicht te houden.
Er volgen uit een hoekschop voor Pernis twee behoorlijke schiet mogelijkheden maar beiden zonder overtuiging.
Twaalf minuten in de tweede helft behoedt Marvin Nootenboom Pernis voor een achterstand door een van vijf meter afstand ingeschoten bal te pareren. In de tussentijd heeft Collin Holkamp een gele kaart gekregen na een opmerking. Saillant detail hierbij is dat scheidsrechter Kaptein buitenspel en twee overtredingen van NBSVV door laat gaan.

De voor rust prima leidende scheidsrechter is in de tweede helft het spoor bijster, te veel opvallend en overtredingen niet willen zien, wel laat hij twintig meter achter de situatie de assistent scheidsrechter van Pernis staan.
Hierdoor komt NBSVV op 2-1 door een doelpunt van Enes Cingu.
Na ruim zestig minuten komen Bart Gerlag en
Devin van Mastrigt voor Zidane Lo-Kioeng Shioe en Collin Holkamp.
In de 89e minuut is het wederom Remco Breevoort die scoort, dit maal na aangeven van Mikey Witte.
We eindigen op 2-2 hetgeen voor Pernis meer als twee verliespunten voelt.

Opstelling: Marvin Nooteboom; ; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Vincent van der Horst; ; Gino Blom; Wessel Eldering; Niels van der Horst; Collin Holkamp; Mikey Witte; Nick de Bruin; Farid Ait-Moumad; Remco Breevoort.

Wissels; Brett den Uijl; Devin van Mastrigt; Tristan van Dijk; Bart Gerlag en Marvin Fernandez-Iglesias

Marcel Kommerkamp