Wedstrijdverslag VV Pernis 1 - GOZ 1

10 oktober 2020 14:30

J. S. Kleinkramer

Onbekend

Helaas moeten we vaststellen dat we in de eerste drie wedstrijden in deze competitie slechts twee punten hebben behaald. Na twee gelijke spelen op vreemde bodem was afgelopen dinsdag, nog met dank aan onze hoofd- en balsponsor van de week “ van der Pols”, op eigen veld WCR de winnaar.
Gelukkig krijgen we vandaag, met steun van de balsponsor van deze wedstrijd gebr. de Jongh transport, de kans om iets recht te zetten. GOZ, afgelopen seizoen ten tijde van de start van de crisis de trotse koploper van de competitie is vandaag onze gast.

De eerste kans is voor Pernis waarbij te veel zonder overtuiging wordt geschoten. Niet veel later komt GOZ over de linkerkant waarna de bal bij de tweede paal naast gaat. Direct hierna speelt Arnold Coppens namens GOZ de bal voor die bij de eerste paal slechts geschampt wordt door Niels de Visser en bij de tweede paal naast gaat. Na 27 minuten wederom een mogelijkheid voor de gasten waardoor Marvin Nootenboom handelend moet optreden. Tot dan toe stelt Pernis er nog maar weinig tegenover. Teveel spelers van Pernis halen niet het niveau dat we gewend zijn.

Alsof ze het gehoord hebben maakt Zidane Lo-Kioeng Shioe zijn eerste goede aktie op rechts en speelt Remco Breevoort aan die weg wil draaien bij zijn tegenstander. Die kan niets anders dan hem onrechtmatig ten val brengen. Gevolg strafschop die als gebruikelijk wordt verzilverd door Mikey Witte, 1-0 Pernis na 32 minuten.
Vervolgens komt de eerste wissel voor Pernis doordat Brett den Uijl die al vroeg in de wedstrijd geblesseerd raakte, het veld toch moet verlaten, zijn vervanger is Niels van der Horst. Al snel hierna moet Farid Ait-Moumad geblesseerd het veld ruimen en in zijn plaats komt Devin van Mastrigt.
Ruststand 1-0.

Het eerste wapenfeit in de tweede helft komt van kant Nick de Bruin van Pernis middels een schot van 30 meter dat over het doel verdwijnt van Ryan Zwemmers.
Lange tijd golft het spel op en neer waarbij aan beide zijden geen noemenswaardige kansen ontstaan. Na 72 minuten instaat door een valpartij van Nick de Bruin de grootste kans voor GOZ tot dan toe maar Gerben de Winter schiet voor GOZ hopeloos naast. Vervolgens komen er een tweetal mogelijkheden voor Pernis waarbij een beetje geluk ontbreekt. In deze fase golft het spel op en neer en is het ondanks het weer leuk om naar te kijken.

GOZ komt op 1-1 na 80 minuten na opzichtig
duwen hetgeen door scheidsrechter Kleinkramer niet bestraft wordt, in tweede instantie door inschieten van Niels de Visser.
De laatste wissel van Pernis is Wessel Eldering voor Gino Blom. Drie minuten voor tijd is het wederom Niels de Visser die na een goede aktie zijn ploeg op 2-1 brengt. Op dat moment misschien niet terecht maar wel een feit.
Pernis krijgt toch loon naar werken door een doelpunt van Wessel Eldering na een steekbal van Niels van der Horst. Nu is het Vincent van der Horst die belangrijk is door van links een prachtige voorzet te geven die door Zidane Lo Kioeng Shioe fantastisch tegendraads ingekopt wordt.

Eindstand 3-2 en een gelukkig Pernis.

Opstelling: Marvin Nooteboom; ; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Vincent van der Horst; Brett den Uijl; Gino Blom; Bradley Herkenraad; Collin Holkamp; Mikey Witte; Nick de Bruin; Farid Ait-Moumad; Remco Breevoort.

Wissels; Devin van Mastrigt; Wessel Eldering; Niels van der Horst en Marvin Fernandez-Iglesias

Auteur: Marcel Kommerkamp

WhatsApp_Image_2020-10-11_at_09.16.39.jpeg