Wedstrijdverslag VV PERNIS 1 - WCR 1

4e klasse H

6 oktober 2020 20:00

Onbekend

Vandaag de inhaalwedstrijd tegen W.C.R. die eerder  vanwege het bekende COVID 19 virus geen kon doorgang vinden en dus verplaatst is naar deze dinsdagavond.

In wederom een troosteloze ambiance zonder publiek en in de stromende regen.

Nadat we dit weekend op diverse velden nationaal en internationaal de meest vreemde uitslagen en wendingen in wedstrijden gezien hebben werd daar vandaag door vv Pernis en WCR toch nog een hoofdstuk aan toegevoegd.

Vv Pernis start goed aan de wedstrijd waar WCR maar heel langzaam op gang komt.
Al na 10 minuten scoort Collin Holkamp op aangeven van Remco Breevoort al de 1-0 en na 20 minuten volgt er een terechte strafschop voor Pernis nadat Collin Holkamp neergelegd wordt in de zestien meter. Mikey Witte benut feilloos deze mogelijkheid 2-0.

WCR is tot dit moment nog niet in de buurt van de goal van Pernis geweest en na 30 minuten komt Pernis na diverse misverstanden in de WCR verdediging en na goed terugleggen door Gino Blom via Remco Breevoort op 3-0. Op dat moment een niet eens geflatteerde stand.

Hierna herpakt WCR zich en komt steeds dreigender in de buurt van Marvin Fernandez en Marvin groeit in deze periode in de wedstrijd met een aantal goede reddingen en stopt zelfs kort voor rust een strafschop van WCR.

3-0 ruststand waarbij vreemd genoeg toch het gevoel heerst dat de wedstrijd nog lang niet gespeeld is.
Direct na de rust is er een directe vrije trap voor WCR die benut wordt 1-3.

Hierna volgt een spervuur van aanvallen op het doel van Pernis maar blijft Pernis wel overeind , soms met kunst en vliegwerk.
Juist in de fase dat Pernis de zaak weer onder kontrole lijkt te krijgen na ca 20 minuten in de 2e helft ,en helaas onze aanvoerder Mikey Witte geblesseerd gewisseld moet worden, volgen de  situaties elkaar in rap tempo op.

Het start met een uitbraak van Pernis over de linkerzijde waarbij via een curieuze carambole de bal op de paal komt van WCR. De rb van WCR windt zich zo op over deze situatie dat hij zijn 2e gele kaart ( dus rood) van de wedstrijd ontvangt en WCR met 10 man verder moet en Pernis alsnog een indirecte vrije trap krijgt net buiten de zestien.

Ondanks dat er door velen geroepen wordt : in 2 keer !!!!!!!!!! schiet Nick de Bruin de bal direct op goal , die goal wordt natuurlijk afgekeurd en i.p.v. ( 4-1) valt in dezelfde tegenaanval de 2-3 voor WCR.
Later blijkt dit echt het kantelpunt in de wedstrijd en valt de rode kaart en dus 10 man voor WCR uiteindelijk niet in het voordeel maar juist volledig in het nadeel van Pernis uit ?????

In de 10 minuten na deze rode kaart valt Pernis volledig uit elkaar en scoort WCR de
3-3 uit een strafschop die in 1e instantie wederom door Marvin Fernandez gestopt wordt maar de scheidsrechter beslist dat hij te vroeg bewogen heeft en dan scoort WCR wel de 3-3 en kort daarna de 3-4 en 3-5.
En dit kan op dat moment ook niet onverdiend genoemd worden

Als er van een wedstrijd heel veel geleerd kan worden en dat het teambelang heel belangrijk is dan is dat wel weer in deze wedstrijd gebleken.
Ondanks onze zeer jeugdige ploeg zullen we toch snel moeten gaan leren dat het continue gaan voor een leuke individuele actie ,met altijd een vooractie, en niet eerder de combinatie zoeken het dan lastig is om resultaten te boeken. Dan is het wel mooi dat de volgende wedstrijd er weer snel aan komt om te laten zien dat we ervan geleerd hebben, a.s. zaterdag thuis tegen GOZ.

Opstelling: Marvin Fernandez ; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Vincent van der Horst; ; Gino Blom; Brett den Uijl; Collin Holkamp; Mikey Witte; Nick de Bruin; Farid Ait-Moumad; Remco Breevoort , Bradley Herkenraad

Wissels;  Devin van Mastrigt; Tristan van Dijk; Mitchell Speksnijder; Wessel Eldering