Verslag Piershil 1 - VV Pernis 1

4e klasse H

12 oktober 2019 14:00

Onbekend

Basis: Justin Schipper ; Kristian Maurits; Nick de Bruin; Vincent vd Horst; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Remco Breevoort; Guido Peelen en Zidane Lo Kioeng Shioe

Wissels: Tristan van Dijk; Niels vd Horst; Rick Kleinjan; Jeffrey de Snayer; Mitchell Speksnijder

Vandaag tegen een ploeg die al meer dan een jaar wacht op een competitie overwinning, en dit op een grasveld waar de maaihoogte van de grasmaaier wel zeer hoog is afgesteld en waar alleen een overwinning telt.
Maar juist die wedstrijden die we allemaal wel kennen zijn af en toe juist niet de makkelijkste.

De wedstrijd van vandaag toont dat ook aan , door wel veel balbezit in de eerste 20 minuten te hebben maar veel te slordig te zijn in balbezit en een veel te laag tempo kon Piershil verdedigend redelijk simpel overeind blijven en dan gaat ook Piershil steeds meer geloven in een goed resultaat.
En ook hier gaat de oude vertrouwde voetbalwet weer op ,de 1e keer dat ze in de buurt van onze zestien komen en Justin niet vrij uit gaat ligt de bal ineens in ons netje 1-0.

Het duurt even voordat Pernis zich herpakt van deze tegenslag en door wat opportunistischer te gaan spelen en vaker wat directer Remco te zoeken ontstaan er veel mogelijkheden met afstandsschoten , vrije trappen rond de zestien van Piershil en ook een groot aantal corners.

Uiteindelijk uit een van de door Bart getrapte corners kopt net voor de rust Remco de 1-1 binnen watt evens de ruststand is.

Na de rust hoop je dat we met wat meer rust de zijkanten aan het werk zullen zetten waar de meeste ruimte ligt door de compacte verdediging die Piershil in het centrum heeft opgetrokken.

Het moet gezegd dat in tegenstelling tot de 1e helft Piershil op meer momenten en er vaker dreigend uitkomt en de 2-1 dan eigenlijk niet eens onverwachts komt .
Pernis herstelt dit weer redelijk snel door nu wel via de gezochte linker zijkant Guido te bereiken die via een slalom Mikey op de rand zestien weet te vinden en die krult fraai de 2-2 binnen.

Hierna een aantal kansen over en weer voordat nu weer via een aanval over de rechter zijkant waar via een voorzet Remco gevonden wordt die op zijn beurt in de zestien Bart weet te vinden die de 2-3 binnen schiet.

Opluchting alom maar kort voor tijd krijgt Piershil na een onnodige (wel/niet) overtreding van Zidane binnen de zestien een strafschop die vlekkeloos wordt binnengeschoten 3-3.

Inmiddels is Rick al binnen het veld gekomen voor Nick en na de 3-3 komt Jeffrey voor Brett .

We proberen er alles aan te doen om toch de winnende goal te maken en er zijn veel hachelijke situaties in de zestien van Piershil en tussendoor heeft Justin ook nog een goede een op een redding in huis.

De scheidsrechter trekt terecht heel veel extra tijd bij en in die extra tijd krijgen we in de laatste minuut een vrije trap op de rand zestien en die wordt ondanks dat alle spelers zich bijna in de zestien bevinden knap binnen geschoten door Mikey 3-4 en eindstand.

De opluchting is groot en iedereen beseft dat dit veel beter moet maar ook hier blijkt dat vechtlust /wilskracht als team en gaan tot de laatste minuut toch nog de overwinning oplevert.

Heel snel punten in pakken en op naar volgende week thuis tegen WCR, een ploeg die uitgesproken heeft mee te willen doen voor promotie dus een nieuwe mooie uitdaging.