Verslag Simonshaven 1 - VV Pernis 1

30 november 2019 14:30

C. (Cees) Brouwer

Onbekend

Basis: Justin Schipper ; Kristian Maurits; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Niels vd Horst; Zidane Lo Kioeng Shioe; Jesse Bouman; Guido Peelen

Wissels: Vincent vd Horst; Jeffrey de Snayer; Mitchell Speksnijder, Ryan Speksnijder; Nick Pique

Na een weekje rust vandaag tegen een van de laagvliegers Simonshaven en als we bij de bovenste mee willen blijven draaien zullen we deze wedstrijd dus moeten winnen.
Gelukkig is Mike vandaag na 1 wedstrijd schorsing weer beschikbaar maar missen we door blessures Rick en Remco en start Niels vandaag in de basis naast Jesse.

Op een zeer zwaar bespeelbaar veld hebben we verreweg het meeste balbezit maar spelen we de 1e helft in een veel te laag tempo en door veel slordigheden geven we toch een aantal mogelijkheden weg aan Simonshaven. Zelf krijgen we ook wel een aantal mogelijkheden maar echt grote kansen weten we niet te creeeren. Na 25 minuten wordt de op volle snelheid liggende Guido getorpedeerd op het middenveld en de scheidsrechter twijfelt geen moment en stuurt de speler van Simonshaven met rood naar de kant.

Voor het wedstrijdbeeld verandert er weinig want Simonshaven blijft nu zeker achterover hangen en Pernis volhard in het spelen van een veel te laag tempo.
De ruststand volgt dus met een bloedeloze 0-0.

In de 2e helft zien we de eerste 20 minuten een steeds slordiger wordend Pernis en Simonshaven komt nu amper meer van de eigen helft. Kansen blijven schaars
Na 70 minuten komt Simonshaven eigenlijk voor het eerst in de zestien van Pernis en daar begaan wij een onnodige overtrading en legt de scheids de bal op de stip.
Justin stopt in 1e instantie knap de ingeschoten strafschop maar wij zijn na 70 minuten nog steeds niet wakker om Justin te helpen en geven de strafschopnemer alle kans om in 2e instantie wel de 1-0 aan te tekenen.

Gelukkig maken we binnen 2 minuten de aansluitingstreffer door een vrije trap net buiten de zestien van Mike 1-1. Hierna laten we eindelijk zien dat we echt bereid zijn om voor de volle winst te gaan en onder aanvoering van een gedreven spelende Mike krijgen we nu wel kansen en is het wachten op de winnende treffer.
Wanneer Mike weer eens de zestien insnijd legt hij de bal breed en in een zeer drukke zestien meter weet Jesse het laatste tikkie mee te geven 1-2.
Wanneer kort daarna wij ook een penalty krijgen maakt Mike koelbloedig de 1-3.

Mike wordt kort daarna gewisseld voor Vincent en eerder in de 2e helft was Jeffrey al Niels komen vervangen en was Nick voor Milan in het veld gekomen.

Wedstrijd snel vergeten en op naar volgende week tegen NBSVV thuis waar we bij een overwinning kunnen spreken van een goede 1e seizoenshelft.
Maar we zullen dan wel beter moeten spelen dan vandaag maar daar was iedere speler het ook wel over eens.

Trouwe supporters tot volgende week voor de laatste wedstrijd van 2019.