Verslag VV Pernis - Excelsior R. 1

15 februari 2020 14:30

Scheidsrechter Ricardo Warring
Pupil van de week Timo Olierook

Na toch, ondanks de goede intenties, een enigszins teleurstellend resultaat tegen Abbenbroek verleden week vandaag Excelsior Rotterdam waar we in de heenwedstrijd met een kleine overwinning vandaan kwamen.
Om nog in de buurt te blijven van de grote groep achter GOZ zal er vandaag gewonnen moeten worden.
Met Bradley als debutant in de basis daar we kampen met blessures van Milan, Mike, Rik en Bart en de schorsing van Kristian dus alle hulp is welkom.

Met uiteraard onze welgemeende dank aan balsponsor van vandaag Apotheek Pernis en met hulp van pupil van de week Timo Olierook die als eerste vandaag een doelpoging mag wagen vangen we de wedstrijd aan.

Helaas is de staat van ons hoofdveld van een kwaliteit dat van verzorgd spel geen sprake kan zijn. De werkzaamheden voor de watervoorziening bij droogte en de aanwezigheid van wormen komen de grasmat niet ten goede.
Nadat de eerste kans een schot van Excelsior was middels een schot rand 16 volgt een hoekschop van Pernis welke door Remco eigenlijk binnen moet worden gekopt maar te licht geraakt.
Direct hierna een domme overtreding op Remco waaruit een strafschop volgt die door Niels wordt benut. Na 15 minuten 1-0.
Lange tijd gaat het spel heen en weer zonder kansen voor een van de ploegen. Pas in de 37e minuut komt er een goede kans voor Zidane die door de keeper gestopt wordt.
We gaan rusten met 1-0.

De tweede helft zijn we ongewijzigd begonnen, nu nog hopen dat we de vrije schoppen die we verdienen ook eens mee krijgen.
Al snel krijgt Remco op aangeven van Brett een mooie kans die hij net niet weet te verzilveren.
Wederom na 14 minuten een enorme kans voor Remco en weer is het de keeper die in de weg ligt. De volgende grote kans is voor Guido die helaas de bal te hoog lepelt. Nick wordt vervangen door Tristan en Collin vervangt Remco. De kansen volgen elkaar op en ook Zidane lukt het niet maar gelukkig voor ons Guido wel en ook beheerst dus 2-0 na 35 minuten in helft twee.

Direct hierna wederom Guido maar dit keer rakelings voorlangs. Intussen heeft Nick Piqué de plaats ingenomen van Ryan.
Een compliment aan de selectie voor de wijze waarop zij zijn omgegaan met de vaak onlogische beslissingen binnen deze wedstrijd. Een welverdiende overwinning die ons bij de grote groep houdt die bovenin meedoen.
Nu twee weken vrij en dan uit naar Z.B.V.H.

Opstelling: Justin Schipper; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Jesse Bouman; Bradley Herkenraad; Niels van der Horst; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Vincent van der Horst; Guido Peelen; Ryan Speksnijder en Remco Breevoort.

Wissels: Nick Piqué; ; Mitchell Speksnijder; Jeffrey de Snayer; Tristan van Dijk en Collin Holkamp

Pupil van de week: Timo Olierook
Pupil van de week