Verslag Excelsior R. 1 - VV Pernis 1

4e klasse H

26 oktober 2019 15:00

Onbekend

Basis: Mitchell Speksnijder ; Kristian Maurits; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Remco Breevoort; Zidane Lo Kioeng Shioe; Jesse Bouman;Rick Kleinjan

Wissels: Niels vd Horst; Justin Schipper; Collin Holkamp ( na wedstrijd 2e) Devin van Mastrigt ( na wedstrijd van 2e)

Vandaag al blijkt dat we een brede selectie nodig hebben want door vakantie , blessure en ongeval op het werk kunnen 5 spelers er niet bij zijn.
Met de wel aanwezige spelers de onmisbare wissels ( hoe ondankbaar vaak ook ) en de spelers die na een wedstrijd in het 2e ook weer snel doorkomen en zich aansluiten bij het 1e, complimenten voor de spelers die dit vaak wekelijks opbrengen en onmisbaar en net zo belangrijk zijn voor het vormen van een team.

Op het KG veld naast Woudestein starten we i.p.v. het al late tijdstip van 15:00 uur pas om ca. 15:30 uur.

Met Mitchell nog steeds, net als vorige als vervanger van de nog licht geblesseerde Justin
en Nick in afwisseling met Bart als invulling op de linkerspits positie (voor de afwezige Guido) en Milan weer terug van een blessure aan de rechterkant, starten we met heel veel balbezit tegen een inzakkend Excelsior.
We hebben wel veel moeite om echte kansen te creeren maar komen wel aan de zijkanten een aantal keren door via Milan/Nick en Bart maar de eindpass en/of de bezetting voor de goal is onvoldoende.

Excelsior is eigenlijk alleen maar dreigend door de snelle spits die een aantal keer opduikt achter de verdediging maar daar is Mitchell iedere keer attent.

Na een half uur mag Bart een corner nemen en zoals vaker dit seizoen zijn deze gevaarlijk en ook deze keer verwerkt de keeper de indraaiende corner niet goed en verdwijnt deze mede door een knie van Remco in de goal voor de terechte 0-1 wat ook tevens de ruststand is.

In de 2e helft gaat Excelsior nog meer met de lange bal werken en wordt het een aantal keren ook met vrije trappen rond de zestien wel gevaarlijk maar weet de verdediging voor de 2e week op rij de nul te houden , complimenten hiervoor en natuurlijk ook voor Mitchell die toch ook een 2 tal keren echt handelend moet optreden om een tegengoal te voorkomen.

Aan de andere kant hebben wij in de 2e helft een 4-tal opgelegde 100% kansen waar we helaas er niet een van weten te benutten.

Ook nadat een speler van Excelsior met een 2e gele kaart het veld moet verlaten slagen wij er niet in om van deze numerieke meerderheid te profiteren.

In de 2e helft valt Collin nog in voor Bart.

Uiteindelijk wel een verdiende overwinning die met wat meer scherpte voor de goal een stuk eenvoudiger behaald had kunnen worden.

Maar mannen staf en alle betrokken (wissel) spelers klasse voor deze start van de competitie met nu 5 overwinningen op rij.
Er zullen in het vervolg ook best tegenslagen en nederlagen volgen maar met de huidige instelling kunnen we die straks ook best opvangen.

Volgende week thuis tegen Abbenbroek.