Verslag VV Pernis - Goudswaardseboys 1

4e klasse H

28 september 2019 14:30

Onbekend

Basis: Justin Schipper ; Kristian Maurits; Rick Kleinjan; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Jesse Bouman; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Remco Breevoort; Nick de Bruin en Zidane Lo Kioeng Shioe

Wissels: Vincent vd Horst; Tristan van Dijk; Niels vd Horst; Jeffrey de Snayer; Guido Peelen en Collin Holkamp

Na een moeizame competitie start met een terechte 3-0 nederlaag tegen GOZ uit is vandaag Goudwaardse Boys de 1e tegenstander thuis en lekker op natuurgras.

Met ons piepjonge 1e elftal ( en trouwens ook ons 2e elftal ) zullen we dit jaar onvermijdelijk tegen wisselende uitslagen aan gaan lopen wat ook niet meer dan normaal is bij zo’n jonge groep.
Het is aan de jongens en de staf om te trachten dit te beperken en ons te laten zien dat we bereid zijn snel te leren en ons liefst ook het tegendeel te bewijzen .

Maar als we wekelijks spelen als een team wat veel voor elkaar over heeft, en ook als we kunnen omgaan met teleurstellingen/reserve beurten etc , wat nu eenmaal bij selectie voetbal hoort kunnen we de komende jaren veel plezier gaan beleven aan onze zeer jonge selectie met grotendeels ook nog eens Pernisser jongens.

Dus hierbij ook een beroep op onze trouwe supporters laten we ook bij mindere wedstrijden onze jongens positief blijven benaderen.

Leuk om te constateren dat sinds hele lange tijd er door het 1e tm 5e geen nederlaag werd geleden , met zelfs 4 overwinningen.

Allereerst complimenten voor het 2e dat gisteren een zwaar bevochte 3-2 overwinning behaalde met alle doelpunten gemaakt door onze youngsters Thomas 17 jaar (2) en Bradley 16 jaar (1).Klasse mannen en ook hierbij geld ,voor de teleurgestelden die regelmatig wissel staan, laat de trainer maar zien dat hij niet om jullie heen kan en het seizoen is pas begonnen he en nog heel lang en we zullen iedereen daarbij ook nodig hebben.

Over de wedstrijd van het 1e gespeeld met de wedstrijd bal gesponsord door hoofdsponsor de Jong Financiele bemiddeling en met de aanwezigheid van de pupil van de week Daimy Visser , kunnen we zeggen dat er weinig krachtsverschil was en dat uiteindelijk de gelukkigste gewonnen heeft , maar dat wij dat waren is ook wel eens lekker.

In de 1e helft hadden we het 1e kwartier lastig en moest Justin eenmaal zeer handelend optreden om de 0-1 te voorkomen.
Langzamerhand kwamen we wat beter in de wedstrijd en ontstonden er wat kleine mogelijkheden voor ons.
Bij een van die mogelijkheden brak Mike op zijn kenmerkende wijze door en wist met wat geluk uit een moeilijke hoek en half glijdend de bal over de keeper heen te krijgen 1-0.
(of was het een bewussie Mike ….)
Ruststand 1-0

In de 2e helft was er in 1e instantie weinig aan de hand en had Pernis de betere mogelijkheden en grotere kansen en was de keeper van GB een sta in de weg bij mogelijkheden voor Remco en Mike.

Vooral de redding op een kopbal van dichtbij van Mike was van grote klasse.
GB deed ook wel mee maar kon eigenlijk alleen gevaarlijk worden met hoge ballen in de zestien en bij een van die ballen raakt Rick deze bal zo ongelukkig dat die over Justin heen in de goal viel 1-1.

Pernis bleef wel vechten voor een betere resultaat en 10 minuten voor tijd viel de 2-1 uit een scherp indraaiende corner van aanvoerder Bart die rechtstreeks binnenviel bij de 1e paal.

Het moet gezegd dat hierna GB op zoek ging naar de gelijkmaker en er vele ballen in de zestien van Pernis gebracht werden maar Justin was vandaag niet te passeren en redde ook nog 2x op zeer goede wijze.

In de 2e helft vielen achtereenvolgens Guido , Jeffrey de Snayer en Vincent vd Horst in voor respectievelijk: Kristian, Rick en Brett.

Eindstand 2-1 en dus qua resultaat een goed antwoord op de nederlaag van vorige week en nu op naar volgende week ZBVH thuis.

Supporters we zien jullie ook weer graag terug volgende week.

Pupil van de week: Daimy Visser

Pupil van de Week