Verslag VV Pernis 1 - WCR 1

4e klasse H

19 oktober 2019 14:30

Scheidsrechter M.Stewart

De wedstrijd van vandaag wordt voorafgegaan met een minuut stilte vanwege het overlijden van oud DOTO-speler Piet Speelman.

Het openingsdoelpunt van deze middag is gemaakt door pupil van de week Megan Soeteman en de wedstrijdbal is geschonken door Karwei Hoogvliet, waarvoor onze dank.
Het grootste verschil tussen de twee elftallen van vandaag is wel de gemiddelde leeftijd, Pernis 19 jaar en W.C.R. 28.

In de 7e minuut wordt Nick Piqué vastgehouden binnen de beruchte zestien waardoor Pernis een penalty krijgt die door Mikey Witte onberispelijk wordt verzilverd.
Na 19 minuten wordt Remco Breevoort in een luchtduel naar de grond getrokken en mag Mikey wederom het vonnis voltrekken, 2-0.
Doet de ploeg uit Rhoon dan helemaal niets, toch wel maar de schaarse mogelijkheden voor het doel van Mitchell worden niet benut.

Vier minuten na de strafschop wordt Guido weggestuurd op links maar helaas komt zijn voorzet niet aan bij onze spitsen.
Ook deze middag is het mooi om te zien, wellicht ook door de resultaten van de afgelopen weken, dat het publiek in grote getale is opgekomen.
We sluiten de eerste helft af met nog een vlammend schot van Mikey dat helaas geen doel treft maar wel met een 2-0 stand.

Tweede helft begint met een schot op het doel van Mitchell dat hij keurig verwerkt tot hoekschop. We zijn deze periode ongewijzigd in gegaan. Er volgt een rommelig eerste kwartier waarin weinig spectaculairs voor de doelen gebeurt. Net als in voorgaande wedstrijden worden we in de tweede helft meer achteruit gedwongen waardoor we zelf te weinig aan voetballen toe komen.

In de 20e minuut komt Milan Goudzwaard in de ploeg voor Nick. Direct hierna een grote kans voor Guido maar hij mist de overtuiging in zijn schot.
Kristian krijgt geel voor het te lang vasthouden van de bal bij een vrije trap voor W.C.R.
Uit een vrije trap vanaf rechts probeert Milan met een Houdini-act nog te scoren maar helaas. Op 30 minuten komen we in ieder geval weer meer voor het doel van de tegenstander.

Rood in de 32e minuut vanwege een knietje in de rug van Mikey door de nummer 12 van W.C.R. Direct hierop valt de 3-0 en weer is het Mikey die scoort. Misschien ietwat geflatteerd maar wie maalt er om. We hebben lange tijd anders gekend.
In minuut 36 na prima voorzet van Bart is het Remco die met het hoofd 4-0 aantekent. De tweede wissel aan Pernisser kant is Jeffrey de Snayer voor Rick Kleinjan.
Op 42 minuten ongekende weelde voor Pernis. Uit hoekschop van Bart is het wederom Remco met het hoofd voor de 5-0. Intussen is Zidane nog vervangen door Niels van der Hoest waarmee de eindstand is bereikt. Een weekje genieten en op naar Excelsior om 15.00 uur.

Opstelling Pernis:
Mitchell Speksnijder; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Jesse Bouman; Rick Kleinjan; Brett den Uijl; Nick Piqué; Mikey Witte; Remco Breevoort; Bart van der Steen; Guido Peelen en Kristian Maurits.

Wissels:
Milan Goudzwaard; Tristan van Dijk; Niels van der Horst; Bart Gerlag en Jeffrey de Snayer.

Pupil van de week: Megan Soeteman
Pupil van de Week