Verslag VV Pernis 1 - NBSVV 1

4e klasse H

7 december 2019 14:30

Onbekend

De laatste wedstrijd van dit kalenderjaar, voor zover het de competitie betreft, volgende week nog vriendschappelijk om 14.30 uur naar LMO, en onder toeziend oog van pupil van de week Jayvi Lingsveld en balsponsor Damen Shipyards, waarvoor onze hartelijke dank.

De eerste seizoenshelft kunnen we afsluiten met een zeer acceptabel puntenaantal.
Lukt het ons ook de wedstrijd van vandaag in winst om te zetten komen we op 22 punten uit 11 elf wedstrijden. Het is diep graven om te zien wanneer dat voor het laatst is geweest.
Het begin is niet slecht met twee grote kansen in de eerste vijf minuten.

In de 25e minuut is Bart zeer scherp op een terugspeelbal van onze gasten en tekent de op dat moment terechte 1-0 aan.
Helaas staan we 7 minuten later achterin te slapen en hierdoor kan NBSVV al weer snel de gelijkmaker aantekenen. Gezien ons spel volkomen onnodig.
Niet veel later houden we open huis en geven NBSVV alle gelegenheid om de 1-2 te maken. In plaats van zelf op 3 of 4-1 te staan lopen we achter de feiten aan.
Gelukkig is Kristian nog in staat om net voor rust Milan in stelling te brengen om de verdiende 2-2 in te schieten.

De tweede helft beginnen we ongewijzigd en al direct wordt het 3-2 door Kristian die met de borst scoort na een matige verwerking van de keeper op een inzet van Guido.
Wat we in de eerste helft nalieten lijkt er nu toch van te komen: 4-2 door Mike die wel erg veelvuldig door onze gasten op onreglementaire wijze onderuit geschoffeld wordt. Wat vandaag opvalt is de onuitputtelijke energie van Guido, volgens velen een evenknie van onze voorzitter.

5-2 door een prachtige solo van Zidane in de 58e minuut. Rick maakt na zijn blessure weer zijn opwachting en komt in de plaats van Jesse. Ook Remco komt na blessureleed terug in de ploeg voor Kristian in minuut 70.
Nu is Zidane met een voortreffelijke bal de aangever voor Mike die de 6-2 op het bord brengt. Alweer een doelpunt na een vrije trap van Mike die door Rick binnen geschoten wordt 7-2 eindstand.
De laatste wissel aan Pernisser kant is Jeffrey voor Guido in minuut 82 en hiermee komt ook deze wedstrijd ten einde.

Donderdag 19 december is de laatste trainingsavond van dit jaar welke traditioneel wordt afgesloten met een hapje

Rest mij nog namens selectie en begeleiding een ieder te bedanken voor de ondersteuning bij de wedstrijden en fijne feestdagen te wensen en tot in het nieuwe jaar bij v.v. Pernis.

Opstelling:
Justin Schipper; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Jesse Bouman; Niels van der Horst; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Mikey Witte; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Kristian Maurits; Guido Peelen.

Wissels; Remco Breevoort; Rick Kleinjan; Mitchell Speksnijder; Jeffrey de Snayer en Collin Holkamp

Scheidsrechter : J. De Vos

Pupil van de week: Jayvi Lingsveld