Verslag SCO '63 1 - VV Pernis 1

4e klasse H

9 november 2019 14:30

Onbekend

Basis: Justin Schipper ; Kristian Maurits; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Remco Breevoort; Zidane Lo Kioeng Shioe; Jesse Bouman; Rick Kleinjan

Wissels: Vincent vd Horst; Jeffrey de Snayer; Mitchell Speksnijder, Guido Peelen; Bart Gerlag; Tristan van Dijk

Vandaag tegen een van de gedoodverfde titelkandidaten.
Vorige week liepen we tegen een wel zeer geflatteerde nederlaag aan thuis tegen Abbenbroek ,waar we tot een kwartier voor het einde verreweg de meeste aanspraak maakten op de 2-1 en daar ook diverse grote kansen misten viel de 1-2 aan de andere zijde en liep Abbenbroek in het laatste kwartier nog weg naar een grote overwinning.

We kunnen dus vandaag laten zien dat we voor deze nederlaag na 5 overwinningen op rij ook met tegenslagen om kunnen gaan en wel tegen , volgens verwachting ,een van de betere ploegen in de afdeling.

Het moet gezegd vanaf het beginsignaal staan we er en spelen in de 1e helft onze beste helft van het seizoen.

Waar SCO vnl. dreigend is door veelal de lange bal op de 2 sterke spitsen te spelen, waaruit wel een aantal dreigende situaties ontstaan in de zestien maar tot echt grote kansen komt SCO niet.
Daar en tegen creeeren wij zeker een 4-tal 100% uitgespeelde kansen 1 op 1 met dat moet ook gezegd worden de goede keeper van SCO die helaas door Bart Mike en Milan niet omgezet worden in een op dat moment terechte voorsprong.

Helaas is vandaag de scheidsrechter van dienst niet op haar best en presteert het zelfs wanneer Bart door de keeper in het strafschopgebied neergehaald word en iedereen zit te wachten op minimaal een strafschop (maar eigenlijk ook een rode kaart) om niet te fluiten en gewoon een achterbal te geven.

Niet goed te praten , niet slim ,maar wel begrijpelijk wordt er na diverse warrige beslissingen in ons nadeel, teveel gepraat tegen de scheidsrechter wat steeds meer en teveel irritatie met zich meebrengt en waarmee we vooral ons zelf tekort doen .

In de 2e helft een veranderend beeld waarbij SCO veel meer druk zet op onze verdediging en wij steeds meer moeite krijgen om van onze eigen helft af te komen.
Maar met veel strijdlust weten we er wel voor te zorgen dat er niet echt veel grote kansen worden weggeven.

Alleen de irritatie blijft en in korte tijd loopt Mike tegen 2x geel op waardoor we de laatste 20 minuten met 10 man komen te staan.

Net nadat Mike is weggestuurd breekt de ingevallen Guido door op links en kan in zijn rush alleen maar gestuit worden door de laatste man van SCO, ook hier verwachten de meeste aanwezigen een andere sanctie dan alleen een gele kaart zeker gezien de net daarvoor met een twijfelachtige 2e gele kaart bestrafte lichte overtreding van Mike.

Jeffrey wordt dan ingebracht voor Remco om te trachten het gelijke spel over de streep te brengen. En even later valt Vincent nog in voor Jesse.
Er ontstaan nog wel een aantal hachelijke situaties in onze zestien maar de verdediging met een goed keepende Justin blijft overeind in de slotfase.

Gezien de 2e helft mogen we met een punt niet ontevreden zijn maar we hebben wel verzuimd om vandaag in de 1e helft de wedstrijd te beslissen in ons voordeel.

Volgende week zijn we vrij en de week erna vervolgen we tegen Hekelingen thuis.

Met onze zeer jeugdig 1e elftal mogen we tot op heden best wel tevreden zijn met een team wat steeds meer vorm krijgt en t/m heden ook met de behaalde punten.

5 overwinningen
1 gelijkspel