Verslag VV Pernis 1 - Abbenbroek 1

4e klasse H

2 november 2019 14:30

Onbekend

Ondanks de hevige regenval van de afgelopen dagen is het veld gereed voor de wedstrijd tegen Abbenbroek, de tegenstander waar oud-Pernisser Niels Vedder deel van uitmaakt.

Onder toeziend oog van pupil van de week Renzo Verhoeven en met dank aan balsponsor de Jongh transport B.V. Wordt om half drie afgetrapt.
Vandaag moeten we het doen zonder de snelle buitenspelers Milan en Guido waardoor we het anders zullen moeten opvangen.

Al snel in de wedstrijd valt het eerste doelpunt in het voordeel van Pernis door een steekbal van Bart die Mike bereikt en die vervolgens alleen voor de keeper de bal binnen schiet.

De periode hierna laat Pernis de tegenstander vrij om de bal rond te spelen maar waar verder geen gevaar uit komt. We komen in deze helft nog twee keer gevaarlijk voor het doel van Abbenbroek middels een schot in de linkerhoek van Kristian die door de keeper onschadelijk wordt gemaakt en een kopbal van Remco op de paal. Abbenbroek daarentegen neemt een vrije trap welke voor het doel van Mitchell langs gaat maar verder geen gevaar brengt.
Rusten derhalve met 1-0.

We komen niet goed uit de kleedkamer en binnen de minuut valt de 1-1 uit een rommelige situatie voor het Pernisser doel.
Pernis moet zich herpakken en zuiniger met het balbezit omgaan.
Pernis grossiert in 100% kansen maar deze moeten wel afgemaakt worden.

Abbenbroek komt aan de andere kant en krijgt terecht een strafschop in de 33e minuut welke hen op 1-2 brengt.
Intussen is Nick in de ploeg gekomen voor Vincent. Nu komt het ook op karakter aan en simpel voetballen en en slimmer richting scheidsrechter acteren en zeker onnodige praat kaarten vermijden.

Kort hierna valt dan ook nog de 1-3 en krijgen we een lesje in effectiviteit. Een oude voetbalwet treedt hier in werking.
Ook dit past bij een ploeg in deze leeftijdsgroep. Niets aan de hand nog en op naar SCO’63 volgende week. Tot slot valt ook nog de 1-4 en 1-5 en staan we weer met beide benen op de grond. Niet echt nodig vandaag.
Wissel nog Jeff voor Nick de Bruin.

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Jesse Bouman; Rick Kleinjan; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Mikey Witte; Remco Breevoort; Bart van der Steen; Kristian Maurits; Vincent van der Horst.

Wissels: Nick Pique; Niels van der Horst; Collin Holkamp; Jeffrey de Snayer en Justin Schipper.

Scheidsrechter Stephan van Seters

Pupil van de week: Renzo Verhoeven