Verslag ZBVH 1 - VV Pernis 1

4e klasse H

7 maart 2020 14:30

Onbekend

Basis: Mitchell Speksnijder ; Niels vd Horst; Zidane Lo Kioeng Shioe; Jesse Bouman; Guido Peelen, Rick Kleinjan; Mike Witte; Brett den Uijl; Kristian Maurits; Jeffrey de Snayer. Milan Goudzwaard

Wissels: Remco Breevoort; Vincent vd Horst; Nick Pique; Kevin de Groot

De afgelopen weken zijn we met ons team geconfronteerd met het feit dat het voetbalspelletje een zeer leuke maar toch echt maar bijzaak in het leven is . Onze aanvoerder Bart kreeg nl. meegedeeld dat hij behandeld moet gaan worden aan ontdekte Lymfeklier kanker.

Als team en staf hebben we hem met een informeel samen zijn vorige week zaterdag trachten een hart onder de riem te steken en ook om aan te geven dat we in gedachte veel bij hem zijn en natuurlijk wensen we hem nogmaals ook vanaf deze plek hierbij namens de totale vv Pernis enorm veel sterkte in de komende tijd waarin a.s. maandag gestart wordt met de eerste Chemo kuren.

Bart was zaterdag aanwezig om zijn team aan te moedigen en kon net als de overige aanwezige supporters helaas niet echt warm worden van het spel wat beide partijen op de mat voorschotelden. Heel veel rommelig en onnauwkeurig spel zonder dat er veel kansen ontstonden.De scheidsrechter paste zich moeiteloos aan het vertoonde spel aan en ging door zijn beslissingen steeds meer invloed krijgen op het verloop van de wedstrijd , wat nooit de bedoeling kan zijn van een leidsman.

10 minuten voor rust maakte hij het wel zeer bont toen hij ten onrechte Rick zijn 2e gele kaart gaf. Rick was nl. niet eens betrokken bij een alleen door de scheids geconstateerde overtreding.
En ondanks dat ook alle spelers van ZBVH en de staf van ZBVH aangaven dat hij de verkeerde speler dus zijn 2e gele kaart gaf bleef hij bij zijn besluit waardoor Pernis met 10 man verder moest in de resterende 55 minuten.
Dit alles had helaas ook invloed op de stemming om het veld waardoor er volledig onnodig veel irritatie ontstond en iedereen meer bezig was met randzaken dan zich te concentreren op de wedstrijd.

(lekker belangrijk allemaal zie boven ……)

Ondanks 10 man was Pernis ook in de 2e helft niet minder dan ZBVH en bleef het spelpeil van een laag niveau . ZBVH kreeg echter begrijpelijk met een man meer wel de betere kansen Eerst volgt nog een afgekeurde goal van ZBVH en ondanks dat alle Pernis spelers met volle inzet bleven strijden viel 3 minuten voor tijd toch de 1-0.

In de 2e helft vallen Remco / Nick en Vincent nog in voor Niels, Guido en Jeffrey.

Volgende week thuis tegen SCO’63.

VV Pernis 1