Verslag VV Pernis 1 - ZBVH 1

4e klasse H

5 oktober 2019 14:30

Onbekend

Basis: Justin Schipper ; Kristian Maurits; Rick Kleinjan; Vincent vd Horst; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Brett den Uijl; Bart van der Steen; Remco Breevoort; Guido Peelen en Zidane Lo Kioeng Shioe

Wissels: Tristan van Dijk; Niels vd Horst; Jeffrey de Snayer; Mitchell Speksnijder

Wederom een thuiswedstrijd maar door slecht uitgevoerde aannemings werkzaamheden op ons 1e veld t.b.v. het ingraven van een beregeningsinstallatie waarbij het veld helaas flink schade heeft opgelopen, spelen we vandaag noodgedwongen op het Kunstgrasveld.

Vandaag met de wedstrijdbal gesponsord door van der Pols en onder toezicht van de pupil van de week Romy van Zweden die heel knap vooraf al de einduitslag goed voorspelde.

Ook onze basis elf is vanwege omstandigheden noodgedwongen aangepast na de overwinning van vorige week.

De wedstrijd komt moeizaam op gang en er gebeurt weinig in het 1e half uur, de meeste dreiging komt voort uit de verre inworpen van Kristian waarbij regelmatig Remco wordt bereikt en er veel onrust ontstaat in de zestien van ZBVH.

We komen toch wel verdiend na 25 minuten op 1-0 doordat Remco weer veel onrust veroorzaakt in de zestien van ZBVH en uiteindelijk de bal bij Milan beland die afdrukt voor de 1-0. Kort daarna moet de zieke Milan na eerst een kotspartij aan de zijlijn toch vervangen worden door Tristan.

Daarna is de wedstrijd redelijk in evenwicht met wel de grootste kans voor ZBVH waarbij na een enorme scrimmage Brett toch nog de bal uit het doel kan koppen.
Kort voor de rust zorgen Kristian en Remco ervoor dat Mikey in balbezit komt en die zorgt voor de prettige 2-0 Ruststand.

Direct na de rust is Guido er als de kippen bij als weer Remco een lange bal verlengt in de diepte waar Guido zeer alert op reageert en uit een moeilijke hoek de 3-0 binnen glijd.

Zouden we dan eens een keer een wedstrijd rustig uit kunnen spelen met deze geruststellende voorsprong.
Niets is minder waar want ZBVH blijft er in geloven en drukt ons steeds verder terug en nadat ze eerst hard op de lat boven Justin geschoten hebben maken ze even daarna de terechte 3-1.

Hierna is het een zeer open wedstrijd met grote kansen voor zowel ZBVH als Pernis , waarbij aan Pernisser zijde Tristan en Bart verzuimen de boel op slot te gooien.

Uiteindelijk maken we (met een zweem van buitenspel) toch de 4-1 nadat Bart op rechts goed doorgaat en de voor Kristian ingevallen Jeffrey weet te vinden en die tikt de 4-1 binnen.

Helaas moet Mikey met hopenlijk een meevallende blessure na een forse charge van een speler van ZBVH nog vervangen worden door Niels.
Als we denken dit was de bevrijdende goal, vallen er 3 minuten voor tijd toch binnen 2 minuten de 4-2 en de 4-3 (eigen doelpunt van Vincent..)
Als in de allerlaatste minuut de scheidsrechter op de rand zestien ook nog een vrije trap toekent aan ZBVH is alles bij Pernis zeer opgelucht dat deze bal overgeschoten wordt en de scheids direct daarna fluit voor het eindsignaal.

Eindstand 4-3 en dus weer 3 punten voor onze zeer jonge ploeg en volgende week op naar Piershil.

Supporters we zien jullie ook weer graag terug volgende week.

Pupil van de week: Romy van Zweden
Pupil van de week