Verslag VV Pernis 1 - GOZ 1

Scheidsrechter J. van der Wel
Pupil van de week Stefano Koert
Balsponsor Arend van der Pols

Na de deceptie van afgelopen week bij Zinkwegse Boys is het tijd om ons te revancheren. Dat moet dan vandaag gebeuren tegen de koploper in de competitie GOZ.
Wel moeten er weer enige aanpassingen gedaan worden in het elftal door afwezigheid (Guido) en blessure (Bart). Hiervoor komt Brett weer terug in de basis.

Op de bank ook een mutatie, voor het eerst neemt Johan (materiaalman) plaats op de bank. Met natuurlijk dank aan onze balsponsor van vandaag van der Pols en met hulp van pupil van de week Stefano Koert vangen we de wedstrijd aan.
GOZ begint onstuimig en zet voluit druk op Pernis dat hier geen raad mee weet. Het resulteert in 2 vrije schoppen op rand zestien die gelukkig voor ons geen gevaar opleveren.

Al vroeg in de wedstrijd moet Milan zich laten vervangen door Nick wegens een blessure.
Vervelend voor Pernis is dat de scheidsrechter op zo ongeveer elk appel van GOZ ook fluit en in het geval Pernis de benadeelde partij is en zelf niet ageert het laat lopen.

GOZ is wel de bovenliggende partij tot aan minuut 35 zonder erg gevaarlijk te worden. Pernis krijgt de bal mede door de staat van het veld en de wind moeilijk bij medespelers en moet het hebben van de spaarzame mogelijkheden voor het doel van GOZ.
We gaan rusten met 0-0.

Na rust, in minuut 7, valt de 0-1 door een bal die door Pernis voor het eigen doel wordt gespeeld en rustig wordt binnengeschoten. Een ongelukkige situatie.
Slechts 7 minuten later volgt de genadeklap doordat uit een inworp de bal vanaf de zestien voluit in de kruising wordt geschoten. Intussen is Collin ingevallen voor Brett.

De hoop is terug in de 70e minuut doordat Zidane een prima actie doeltreffend afrond.
Als laatste komt Jeff binnen de lijnen voor Niels om nog iets te forceren.
In de laatste minuut valt de 1-3 en daarmee de beslissing. Ondanks hard werken mocht het niet zo zijn vandaag.
Volgende week naar Abbenbroek waar tegen we nog iets recht hebben te zetten.

Opstelling: Justin Schipper; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Jesse Bouman; Rick Kleinjan; Niels van der Horst; Brett den Uijl; Mikey Witte; Vincent van der Horst; Milan Goudzwaard; Kristian Maurits en Remco Bredevoort.

Wissels: Nick de Bruijn; Nick Piqué; ; Mitchell Speksnijder; Jeffrey de Snayer en Collin Holkamp

Pupil van de week: Stefano Koert
Pupil van de week