Wedstrijdverslag Rhoon 1 - V.V. Pernis 1

Rhoon 1

20 oktober 2018 14:30

Basis:
Marvin Fernandez Iglesias; Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Mike Witte, Jesse Bouman, Izak Lavooij, Quincy de Lobel, Ari Pauletta, Kevin Mackay; Jeandre Andrea en Zidane Lo Kioeng Shioe.

Wisselspelers:
Jari Damen, Jeffrey Meijboom. Niels van der Horst; Brett den Uijl.

Al na 4 minuten 1-0 voor Rhoon door zeer matig verdedigen. En dat in een wedstrijd waarin het verschil tussen aanhaken en weg zakken gemaakt dient te worden. Rhoon start na 4 wedstrijden met 1 punt en Pernis met 4 punten.
Ondanks de afwezigheid van Farid, Bart en Milan door blessures en Gino wegens familieomstandigheden en ook nog Cor wegens ziekte moeten er toch genoeg mogelijkheden komen om tot een resultaat te komen.
Wat volgt is een oppervlakkige wedstrijd waarbij het spel wel op en neer golft zonder aan beide kanten tot grote kansen te komen uit het niets valt dan in de 36e minuut de 1-1 binnen. Uit een hoekschop kopt Mike goed in. Het geeft de verhouding binnen de lijnen goed weer.

Niet veel later gaat een geweldig schot van Quincy rakelings over. Een stevige overtreding levert Melvin een gele kaart op. Kort voor rust nog gevaar voor het doel van Rhoon en weer uit een hoekschop, nu helaas geen doelpunt. Rust derhalve 1-1.

De tweede helft gaan we ongewijzigd beginnen. Al na 2 minuten stoomt Roderick aan de rechterkant op maar verzuimt door te lopen en geeft matig voor. Na 3 minuten een vlot lopende aanval over links keurig aangegeven door Quincy aan Mike die koelbloedig afrondt.
Net als in het eerste gedeelte volgt weer een lauwe periode met weinig kansen.
Zo’n 10 minuten voor tijd komt na een lange tijd van revalideren Jari in de ploeg voor Roderick. Pernis loopt in deze fase te ver achteruit en roept zo het onheil over zichzelf af. De laatste 5 minuten is het billen knijpen met vooral veel hoge ballen welke door Rhoon voor de goal gebracht worden en waar zij met veel lengte continue voor dreiging zorgen en vanuit een (onterecht gegeven )hoekschop kopt Rhoon de 2-2 binnen.
Na de volledige speeltijd van 90 minuten moet Zidane nog vervangen worden door Brett den Uijl.

Met 2-2 moeten beide ploegen zich tevreden stellen al komt er nog een goed schot op het doel van Rhoon die de keeper goed pakt. En besluit Izak na een goede individuele actie om zelf te schieten , zonder resultaat. Marvin aan de andere kant tikt nog net een bal onder de lat vandaan. Het einde wordt gehaald met een terechte uitslag.

Hartstikke leuk om te zien dat het meerendeel van de toeschouwers uit Pernis komt en wat zeer op prijs gesteld wordt door spelers en staf en we hopen ook volgende week bij de thuiswedstrijd tegen De Jonge Spartaan op de steun van jullie als supporters.