Verslag V.V. Pernis 1 - Piershil 1

Piershil

6 oktober 2018 14:30

Basis:
Marvin Fernandez Iglesias; Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Mike Witte, Jesse Bouman, Izak Lavooij, Bart van der Steen, Gino Blom, Farid Ait Moumad, Kevin Mackay; Jeandre Andrea

Wisselspelers:
Ari Pauletta; Zidane Lo Kioe Shioeng; Justin Schippers en Guido Peelen.

Op een zonovergoten sportpark Pernis en eindelijk op ons hoofdveld met echt gras de belangrijke wedstrijd tegen Piershil dat nog zonder punten is na twee wedstrijden en wij slechts 1 waarbij de kanttekening gemaakt dat het getoonde spel de afgelopen wedstrijden andere uitslagen doen rechtvaardigen.
Toch moet hier het verschil tussen bijblijven of afhaken worden gemaakt. Met een enigszins gewijzigde opstelling vanwege opgelopen sancties en blessure ten opzichte van de wedstrijd tegen Binnenmaas wordt dankzij balsponsor van der Pols en pupil van de week Jayden Ramsoebhag een aanvang gemaakt.

Na 4 minuten spelen over links en na een klutsbal is het Mike Witte met de 1-0, een flinke opsteker. In deze fase van de wedstrijd mag Pernis vrij combineren en al snel na het doelpunt mag Jesse een vrije schop nemen welke net over het doel verdwijnt. In minuut 8 is het raak door een vrijstaande Jeandre die de bal rustig inschiet.
Piershil is nog niet in de buurt van Marvin geweest. Een geweldige kans voor Kevin na een voorzet van Gino eindigt over het doel van Piershil.
We hebben vandaag wel iets met hoogte want ook het schot van Farid verdwijnt over het doel. 28e minuut en 3-0 op het bord vrije trap van Farid vanaf links sterk ingekopt door Melvin van Eijk. Farid “geeft voor” vanaf rechts met links en niemand raakt de bal die bij de 2e paal binnenvalt, 4-0.

De tweede helft, na het smeren van zonnebrandolie, onveranderd begonnen met een stortvloed van aanvallen op het doel van Piershil. Uitzondering hierop is een vrije trap die dankzij Marvin (hij was er echt wel vandaag) uit zijn doel werd geranseld. In minuut 54 een schot van Jesse buitenkant paal en direct hierna de wissel van Jeandre die plaats maakt voor Ari. Een minuut later een super combinatie die eindigt met een geweldig doelpunt van Gino.

In het veld komt Zidane, Kevin vervangen in de 65e minuut. 7 minuten later maakt Guido Peelen (op 16- jarige leeftijd) zijn debuut in de hoofdmacht van Pernis. Binnen 2 minuten levert hij een voorzet en schot op doel af welke laatste helaas voor hem door de keeper wordt verwerkt tot hoekschop. Een van de vele aanvallen levert een kans van Gino op, wederom niet in het doel maar op de lat .Een superpass van Gino op Ari wordt helaas als buitenspel beoordeeld, het was anders een wereldgoal.

Een strafschop, in dit geval kon de goed leidende scheidsrechter Lindhout, die de kaarten in deze uitermate sportieve wedstrijd op zak hield, echt niet anders dan wegens hands een strafschop geven die door Guido verwerkt wordt tot 6-0. Nog vijf minuten te gaan. Hiermee eindigt de wedstrijd dan ook en brengt ons met 4 punten op een mooie plaats op de ranglijst.

Volgende week gaan we naar Oud Beijerland.

Pupil van de week: Jayden Ramsoebhag
Pupil van de week