Verslag V.V. Pernis 1 - De Jonge Spartaan 1

Jonge Spartaan, de 1

27 oktober 2018 14:30

Basis:
Marvin Fernandez Iglesias; Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Mike Witte, Jesse Bouman, Izak Lavooij, Quincy de Lobel, Ari Pauletta, Kevin Mackay; Jeandre Andrea en Zidane Lo Kioeng Shioe.

Wisselspelers:
Jari Damen, Jeffrey Meijboom. Brett den Uijl. Gino Blom

ALS JE GEEN DUELS WINT ZUL JE OOK NOOIT EEN WEDSTRIJD WINNEN, DEZE TEKST DEKT M.I. DE COLLECTIEVE WANPRESTATIE VAN VANDAAG …..

Dan toch maar even een kort verslag.

Wedstrijd bal vandaag geschonken door Living-Fit en als pupil van de week Mike Jobse.

Ook vandaag staan we al na 4 minuten op een 0-1 achterstand als Izak te gemakkelijk een duel verliest in de zestien en DJS daar optimaal gebruik van maakt door via de sterke spits te scoren. In de eerste 15 minuten hebben we niets te vertellen en staan we door meer geluk en onnauwkeurigheid bij de spitsen van DJS op een 0-1 achterstand. De 0-2 valt ook weer door zeer matig verdedigen en mede door een slechte (geen) communicatie tussen Melvin en Marvin .

Kort na deze 0-2 helpt de scheidsrechter ons, door volledig onnodig na een duel een rode kaart te geven aan een speler van DJS ,waardoor wij op dat moment een numerieke meerderheid krijgen op het veld .
DJS verschuilt zich met 10 spelers ook niet en blijft gewoon hun eigen spel spelen met voldoende dreiging naar voren. We komen wel meer in de zestien van DJS en bij een van deze onoverzichtelijke situaties scoort Quincy uit een scrimmage.

Even is er het geloof dat we de wedstrijd kunnen omdraaien en daarvoor krijgen we net voor rust de mogelijkheid d.m.v. een toegekende strafschop, als Ari in de zestien wordt neergelegd. Tot grote teleurstelling van iedereen van Pernis schiet Jeandre de strafschop op de paal.
De directe uitval hierna door DJS levert aan de andere kant gelukkig ook geen doelpunt op, en gaan we rusten met een 1-2 stand.

Direct na rust starten we geconcentreerd en krijgen we na een voorzet van Roderick direct een grote kans op 2-2 maar helaas weet Izak die niet te verzilveren.

Hierna weet Pernis weinig meer te creeren en scoort DJS snel in de 2e helft uit een snel uitgevoerde counter door de 2 goede spitsen de 1-3.

Op dat moment staan er te weinig mensen op in de ploeg die laten zien dat we koste wat kost toch die partij uit het vuur willen slepen en komen we ook tot weinig kansen en vallen er helaas nog een aantal (onnodige )frustatie kaarten met daarbij zelfs een directe rode kaart voor Jesse welke o.i. wel veel te zwaar bestraft werd door de scheidsrechter.

In de 2e helft kwamen Jari , Brett en Gino nog als invallers in het veld voor: Kevin, Ari en Zidane.

Conclusie :een volledig verdiende overwinning voor DJS tegen een vv Pernis wat vandaag volledig door de ondergrens heen zakte, maar het mooie aan voetbal is dat er volgende direct de kans is om zich te revancheren bij Vierpolders uit.

Pupil van de week: Mike Jobse
Pupil van de Week