Verslag Oud Beijerland 1 - VV Pernis 1

3e klasse D

13 oktober 2018 14:30

Basis:
Marvin Fernandez Iglesias (Jeffrey Meijboom); Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Mike Witte, Jesse Bouman, Izak Lavooij, Bart van der Steen (Gino Blom), Quincy de Lobel;Farid Ait Moumad, Ari Pauletta; Jeandre Andrea (Zidane Lo Kioe Shioeng)

Wisselspelers:
Gino Blom; Zidane Lo Kioe Shioeng; Jeffrey Meijboom;Vincent vd Horst.

Ook vandaag weer zomerse omstandigheden wanneer we aantreden tegen OSV Oud Beijerland. OSV vorig seizoen kampioen geworden en gepromoveerd vanuit de 4e klasse heeft dit jaar een zeer brede selectie ter beschikking en willen ook dit seizoen direct gaan voor promotie.
We starten sterk en komen binnen een aantal minuten via Roderick door aan de rechterkant die Jeandre weet te bereiken maar die weet na enig kapwerk in de zestien helaas niet te scoren.
Hierna ontstond een wedstrijd met wederom als in de voorgaande wedstrijden snel spel met een qua spelbeeld gelijkwaardige ploegen maar waar de eindpass bij Pernis veelal nonchalant ,slordig en onnauwkeurig was , was dit onderdeel bij OSV stukken beter verzorgd en creëerden zij een aantal grote kansen met veel bewegende spelers die regelmatig in de zestien opdoken.

Van deze kansen wist OSV er gelukkig voor ons maar 1 te benutten en kwamen wij een aantal keren miraculeus goed weg.
De ruststand kwam dan ook met een zeer terechte voorsprong voor OSV 1-0.

In de 2e helft starten we door wat directer druk te zetten en meer in de buurt van de goal van de tegenstander te komen, en ontstaat er een echte wedstrijd die op dat moment ook alle kanten op kan.
Voetballend blijven we goed meedoen maar het ontbreekt ons vandaag toch aan het echt creeeren van kansen. We hebben wel dreiging maar komen toch met te weinig mensen in en rondom de zestien van OSV.

Na 20 minuten in de 2e helft neemt OSV weer meer het heft in handen krijgen ook dan weer een aantal kansen, maar ze scoren pas de 2-0 doordat Izak te makkelijk denkt over het ingaan van een van die duels in een wedstrijd die je moet winnen .De tegenstander neemt de bal over en scoort de 2-0.

Daarna is de wedstrijd gespeeld en zijn wij niet meer in staat om de wedstrijd om te draaien en scoort OSV vlak voor tijd de 3-0 ook vanuit eigen fouten van ons in de verdediging.

Al met al een wedstrijd waaruit veel te leren valt, we hebben een ploeg die goed kan voetballen maar waarbij we wel moeten leren dat alleen goed veldspel niet voldoende is en we ook de drive moeten hebben om met meer mensen in en rond de zestien van de tegenstander te willen komen om daar gevaarlijk te kunnen worden want alleen daar wordt uiteindelijk een wedstrijd beslist.

Volgende week nieuwe kansen tegen Rhoon uit.