Verslag VV Pernis 1 - Den Bommel 1

Den Bommel 1

22 september 2018 14:30

Basis:
Marvin Fernandez Iglesias; Roderick Vlak, Melvin van Eijk, Mike Witte, Jesse Bouman, Izak Lavooij, Milan Goudzwaard, Bart van der Steen, Quincy de Lobel, Farid ait Moumad, Jeandre Andrea.

Wisselspelers:
Gino Blom; Ari Pauletta; Zidane Lo Kioeng-Shioe; Jeffrey Meijboom.

Vandaag, 22 september 2018 de aanvang van het nieuwe seizoen in de 3e klasse D met in Pernis de wedstrijd tegen den Bommel. Er wordt gespeeld met de wedstrijdbal gesponsord door onze hoofdsponsor de Jong financiele bemiddeling , vertegenwoordigd door Arco Ketting en vandaag met Pupil van de week Sara van Ooijen.

Met in de ploeg een vijftal nieuwe spelers die wij hierbij dan ook van harte welkom heten. Voor sommigen helaas nog op het kunstgras vanwege de welbekende situatie van onze grasvelden en in een stromende regen.
Na een minuut of zeven wordt Farid weggestuurd maar pas toen het gevaarlijk werd, ging de vlag omhoog, derhalve nog geen 1-0.
Een handsbal van de keeper van den Bommel levert een directe vrije trap op die in de muur wordt geschoten. Hierna volgen wat rommelige situaties voor het doel van Pernis zonder dat het gevaarlijk wordt. Na een half uur een 1 op 1 situatie voor ons doel maar gelukkig gaat de bal via de paal naast.
Kort hierna valt Farid uit en komt Ari in de ploeg. Er volgt nog een kans voor Quincy maar de bal is net te hard om nog in te tikken.
Aan de andere kant nog 2 ballen uit de hoek getikt door Marvin en de rust gaat met 0-0 in.

Tweede helft start ongewijzigd en na een slordige 8 minuten een combinatie waarbij Jeandre tot schieten komt en de keeper redding brengt.
Uit een hoekschop komt de bal bij Ari die over het been van de verdediger gaat, een 100% strafschop, niet gegeven door een zeer matig leidende scheidsrechter. Veel eigenaardige beslissingen en het advies van zijn assistenten negerend. Jammer in een verder zo sportief opgaande wedstrijd.
Een aanval over links van den Bommel wordt na een mooie steekpass bekwaam afgerond. 0-1 na 24 minuten.
Slechts 5 minuten later een knappe bal van Izak die door Milan ietwat gelukkig wordt meegenomen maar bekwaam afgerond 1-1.

Quincy komt vervolgens alleen voor de keeper maar schiet te zacht in.
10 minuten voor tijd komt Gino voor Jeandre.
De wedstrijd eindigt met 1-1, een terecht gelijkspel na een gevaarlijker den Bommel in de 1e helft en een beter Pernis in het tweede gedeelte.

In de ochtend heeft het zeer jonge 2e team (opleidingsteam aangevuld met een aantal ouderen ) gespeeld in en tegen Abbenbroek en met 0-3 gewonnen. Compliment aan de ploeg onder de bezielende leiding van Kris de Oude en vandaag met de fraai gescoorde 0-1 van aanvoerder Niels van der Horst. (Helaas ook wel een gele kaart !!!), de 0-2 door good old Tim Wauters en de 0-3 door Bart Gerlag.

Goed om te zien is dat er een duidelijk stijgende lijn is waar te nemen, bij ons voor het grootste deel zeer jonge 2e opleidings elftal en waar met zichtbaar plezier wekelijks bijna met een voltallige groep goed getraind wordt en wat dus ook zichtbaar is in het spel.

Zowel bij het 1e als zeker ook bij het 2e is er sprake van een aanzienlijk grotere concurrentie en dat is ook tevens een van de noodzakelijke kwaliteiten van spelers om ook bij tegenslag of keuze van trainers toch te laten zien d.m.v. nog meer inzet en arbeid op de trainingen dat ze niet meer om je heen kunnen. Ik ben benieuwd hoe teleurgestelde spelers ( dat mag en moet zelfs ) hier mee om zullen gaan en uiteindelijk ook hiervan alleen maar sterker worden.

Een vervelende mededeling (vooral voor Marvin zelf) is wel dat Marvin Erwich van de week vanuit het ziekenhuis de mededeling te horen heeft gekregen dat i.v.m. aanzienlijke schade aan kruisband en kraakbeen er geadviseerd werd aan hem om te stoppen met voetballen.

Volgende week het 1e naar Binnenmaas en het 2e ontvangt DJS 2.

Pupil van de week: Sara van Ooijen