Verslag VV Pernis 1 - GHVV'13 1

GHVV'13 1

13 april 2019 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Roderick Vlak; Jesse Bouman; Mike Witte; Brett den Uyl; Jeffrey de Snayer; Izak Lavooij, Zidane Lo Kioeng Shioe ; Bart vd Steen ; Milan Goudzwaard ; Gino Blom.

Wisselspelers:
Marvin Fernandez; Tristan van Dijk, Tim Wauters; Ryan Speksnijder

We starten vandaag als we nadat we het veld opgekomen zijn onder begeleiding van rookpotten van onze O-17 groep met een indrukwekkende minuut stilte waarin de spelers van het 1e elftal aantreden in een special gemaakt T-shirt ter nagedachtenis aan Rianne en als steun en blijk van medeleven aan Cor, Stef, Anouk en Tessa.

We spelen vandaag met de wedstrijdbal gesponsord door Living Fit Pernis en in aanwezigheid van de pupil van de week Quinten van Es.
Altijd weer lastig om dan direct weer geconcentreerd te starten aan een voetbalwedstrijd na de 1 minuut stilte.

De wedstrijd komt dan ook langzaam op gang zeker gezien uit het oogpunt van Pernis.Het spel speelt zich vnl. af op het middenveld en beide ploegen creeeren weinig mogelijkheden.

Door een aantal slordigheden in onze passing krijgt GHVV wel een aantal mogelijkheden maar weten dit ook niet om te zetten in echte kansen.

Na een half uur krijgt Pernis de eerste echte mogelijkheid als Zidane aan de linkerkant op snelheid zijn directe tegenstander passeert in de zestien en schuin alleen voor de keeper komt maar helaas verhindert de keeper de 1-0.
Bijna direct aan de overzijde leiden we weer slordig balverlies welke eerst leidt tot een stift over de goal bij Jeff in 1e instantie dus nog wel gecorrigeerd wordt maar in 2e instantie toch leidt tot de 0-1 van GHVV.

Hierna zijn er vnl. wat mogelijkheden aan beide zijde uit standaardsituaties en een mooi afstandschot van GHVV van 35 meter wat net overgaat maar we sluiten de 1e helft dan ook af met 0-1.

Vanaf de start in de 2e helft is Pernis wel de bovenliggende partij en komen we veel vaker in de buurt van de keeper van GHVV.
We zijn de laatste weken echt gegroeid als team en zijn steeds beter in staat om van achteruit voetballend onze middenvelders en spitsen te bereiken.
Met de nacompetitie in het vooruitzicht is het dan ook van belang om hierop voort te borduren.

Na 15 minuten in de 2e helft volgt er een goede aanvalsopzet vanuit het middenveld waarna Milan in de diepte gestuurd wordt en die behoud het overzicht en speelt op het juiste moment de inkomende Bart aan die simpel de op dat moment terechte 1-1 kan binnen tikken.

Direct hierna een vergelijkbare actie waarbij dwars door het centrum Milan weer wordt vrijgespeeld maar m.i. deze actie ten onrechte voor buitenspel wordt afgevlagd (ook nadere bestudering van de VAR levert geen ….)

Na een onnodig opstootje ziet de scheidsrechter zich genoodzaakt om in een verder sportieve wedstrijd 2x rood te geven waardoor we eindigen met 10 tegen 10.
Het laatste kwartier gaat weer gelijk op en beide ploegen krijgen wat kansjes met de grootste kans voor de ingevallen Tristan (voor Jeffrey) die met zijn eerste bal contact net niet de bal langs de keeper kan koppen en blijft de eindstand dus 1-1.

De uitslagen van de laatste 3 wedstrijden moeten ons vertrouwen geven dat we als we met deze spelstijl en inzet en teamgeest het seizoen afmaken we in staat moeten zijn om dit ook in de nacompetitie op te kunnen brengen.

We zijn er nog lang niet maar zijn wel op de goede weg.

Volgende week naar OVV uit.

Pupil van de week: Quinten van Es
Quinten van Es