Verslag V.V. Pernis 1 - Botlek, SC 1

Botlek, SC 1

17 november 2018 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Jari Damen, Melvin van Eijk, Izak Lavooij;Zidane Lo Kioeng Shioe; Mike Witte, Quincy de Lobel, Ari Pauletta, Kevin Mackay; Jeandre Andrea en Gino Blom.

Wisselspelers:
Marvin Fernandez Iglesias, Damian de Jong, Erik Hout en Brett den Uijl

Wedstrijdbal vandaag geschonken door Fa Verwater ,vertegenwoordigd door Cor vd Horst die daarmee vandaag gelijk een dubbelfunctie had i.c.m. zijn functie als Team Manager bij het 1e
Als pupil van de week was deze week gezellig en nadrukkelijk aanwezig Rafael de Jager die keept in JO11-2.

Tevens hebben we vandaag een special guest t.w. Wesley Meertens .

De trainers geven voor de wedstrijd aan dat we in ieder geval scherper aan de wedstrijd moeten beginnen dan de laatste 3 wedstrijden waarbij we iedere keer al binnen 5 minuten op achterstand stonden.

T.o.v. vorige week een aantal wijzigingen waarbij Jeffrey vandaag in de goal staat i.p.v. Marvin en de geblesseerde Roderick op de rechtsback vervangen wordt door Jari, waardoor Izak een linie terugzakt en Kevin daardoor als meest verdedigende middenvelder in zijn plaats komt. Mike speelt vandaag op het middenveld en Gino speelt als centrumspits.

Het is al vaker gezegd op deze plek t.o.v. vorig seizoen hebben we veel meer voetbal in de ploeg gekregen maar dit wil niet zeggen dat je alleen daardoor ook resultaten gaat halen, we zullen ook als een team willen en moeten gaan spelen.Zeker nu we in de situatie zitten dat we 4 potentiele basisspelers door diverse omstandigheden al weken moeten missen.Alleen zijn wij niet de enige ploeg natuurlijk die hiermee te maken heeft dus komt het misschien nog wel meer als anders ook aan op het voor elkaar willen vechten.

Vandaag zien we van het begin af aan een ploeg die laat zien aan Botlek dat er voor hun vandaag weinig te halen zal zijn. Na een nerveuze start krijgen we wel snel het initiatief in de wedstrijd zonder dat er voor beide doelen nu veel kansen gecreerd worden, het gevecht speelt zich vnl. af op het middenveld waarbij wij nu eens vaker de bovenliggende partij zijn dan in de voorgaande duels. Als wij dit wekelijks op kunnen brengen komen daarna vanzelf de voetbalkwaliteiten bovendrijven.

Zidane is vandaag een van de voorbeelden , nog altijd voor hem als rechtspoot onwennig op de linksback positie maar wel met een tomeloze inzet en continu de strijd aangaand met de goede linkerspits van , daarbij ondersteund door het gedreven en gedisciplineerd spelende middenveld met Mike , Quincy en Kevin.

Uit een van deze duels komt Zidane als winnaar uit de strijd en speelt hij de bal in de zestien waar de scheidsrechter hands constateert en ons een strafschop geeft.
Quincy extra gedreven omdat hij tegen zijn oude club speelt verzilvert deze strafschop en we komen om 1-0.

Daarna zijn we de betere ploeg en omdat vandaag Gino als centrumspits veel duels ( ook kopduels…..) wint ontstaan er van daaruit ook een aantal mogelijkheden maar is het wachten op 7 minuten voor de rust dat Quincy de bal oppikt en oprukt naar de zestien en van buiten de zestien een schot los laat wat te machtig is voor de keeper van Botlek : 2-0.Ruststand.

Kort na de rust komt de steeds beter spelende en hard werkende Ari op de punt van de zestien in balbezit passeert met een fraaie passeerbeweging de rechtsback maar komt in een moeilijke hoek voor de keeper , de bal weet hij met een bijzondere carambole nog wel langs de keeper te krijgen en via/ via verdwijnt de bal toch over de doellijn: 3-0.

Hierna is Botlek toch wel verslagen en valt aan onze aanvoerder Izak uit nadat hij via een klutssituatie een bal vol op zijn oog krijgt en daardoor wazig ziet en uit voorzorg ook naar het ziekenhuis moet voor kontrole. Kort daarna valt ook Kevin Mackay uit met een liesblessure.
Ze worden vervangen door Milan en Damian en in het elftal dienen noodgedwongen een aantal aanpassingen te worden doorgevoerd waarbij Jari weer centraal gaat spelen naast nieuwe aanvoerder Melvin en Jeandre de positie van rechtsback goed en gedisciplineerd invult, Milan rechterspits wordt en Ari op het middenveld gaat spelen, waardoor Damian als linkerspits komt te spelen.

De aangepaste verdediging en Jeffrey geven weinig kansen weg en Botlek dreigt vnl. bij spelhervattingen , maar wij komen zelf tot een aantal grote mogelijkheden vooral voor Damian en Mike maar weten helaas niet te scoren.

Kort voor tijd weet de spits van Botlek toch nog te scoren als de bal achter de verdeiging valt en hij toch Jeffrey weet te passeren: 3-1.

Vijf minuten voor tijd valt ook Zidane helaas uit met een blessure en maakt Erik Hout zijn competitie debuut in vv Pernis 1 .

Hopenlijk valt de blessuregolf mee en kunnen we volgende week de ingezette lijn doorzetten tegen Rozenburg en 1 Zwaluw maakt nog geen zomer.

Pupil van de week: Rafael de Jager

Rafael de Jager

Wesley Meertens was special guest i.v.m. zijn verjaardag.
Natuurlijk werd dit gevierd met taart!

Gefeliciteerd Wesley!

Wesley Meertens