Verslag Rijnmond Hoogvliet Sport 1 - VV Pernis 1

3e klasse D

6 april 2019 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Roderick Vlak; Jesse Bouman; Mike Witte; Brett den Uyl; Jeffrey de Snayer; Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Bart vd Steen ;Collin Holkamp; Gino Blom.

Wisselspelers:
Marvin Fernandez; Tristan van Dijk, Vincent vd Horst, Melvin van Eijk

Vorige week hebben we de noodzakelijke lijn ingezet welke nodig zal zijn om de nacompetitie te overleven ( of nog 6x winnen en ……………..in voetbal is alles mogelijk he ).

Een gedreven voetballend Pernis won vorige week in Middelharnis met 0-3 van DJS, zeker gezien de droevige gebeurtenis van vorige week een hele knappe prestatie.

Vandaag onze angstgegner nummer 1 van de afgelopen jaren RHS die zelf ook een matig seizoen beleven.
Vanaf de start is te zien dat ondanks het matige voetbaltechnische aspect ( van beide kanten overigens) dezelfde beleving als vorige week aanwezig is en we als team nu eindelijk lijken te beseffen dat als we dit jaar willen overleven in de 3e klasse we er alleen komen en we er als team dienen te staan.

In de 1e helft is RHS grotendeels aan de bal maar creeeren ook niet echt veel kansen en onze zeer jeugdige verdediging met in het centrum Mike en Jesse , Gino op rechts en Brett op links ( de jongste van West II vermoed ik ….) staat goed net als vorige week en de belangrijkste duels worden ook gewonnen.
Zelf komen we niet veel in de buurt van de keeper van RHS en wordt de slag vnl op het middenveld uitgevochten met Roderick, Jeffrey en Quincy , maar na 35 minuten volgt er een snelle counter waarbij Quincy Bart weet te bereiken die 1 op 1 met de keeper van RHS, iets tegen de verhouding in, rustig de 0-1 binnen schiet wat ook de ruststand is

Op het middenveld en ook voorin wordt er gestreden om iedere meter en voorin is de in de basis debuterende Collin een continue lastpost voor zijn directe tegenstander en komen we wel steeds beter via aanspeelpunt Izak tot een aantal mogelijkheden, waarbij we zelfs een aantal keren onzorgvuldig zijn met het aanspelen van Bart en Collin want die ruimte was zeker aanwezig.

Uit een dwarrelend afstandschot van Quincy welke de keeper van RHS niet klem krijgt scoort wederom Bart uit de rebound de op dat moment verdiende 0-2 na 55 minuten.

Na ca 65 minuten kantelt de wedstrijd omdat Collin tegen zijn 2e gele kaart aanloopt en we met 10 man komen te staan en RHS steeds meer mensen naar voren stuurt.

We zijn alleen zelf verantwoordelijk dat RHS dichterbij komt omdat we bij het uitverdedigen in het zeer slechte doelgebied toch Jeff aanspelen die de bal slecht raakt ,en de mazzel die wij in het begin van de wedstrijd niet hadden bij een vergelijkbare situatie aan RHS kant ,heeft RHS wel en indirect na wat klutsen in de verdediging valt de 1-2.

Hierna hebben we het lastig maar verdedigen we wel met hand en tand de 1-2 en krijgt Quincy 10 minuten voor tijd de kans op 1-3 als hij na een diepe bal en een misser in de verdediging van RHS alleen op de keeper af gaat. Iedereen telt hem al maar met een uiterste voetbeweging weet de keeper van RHS helaas de beslissing te verhinderen.

Er wordt gewisseld in de 2e helft , de moegestreden Jeffrey en Bart worden vervangen door Melvin en Vincent .

Een aantal spelers zitten er wel compleet door heen en de druk wordt steeds groter en vlak voor tijd valt weer uit een onoverzichtelijke situatie en niet goed verdedigd de 2-2.

Toch is Pernis niet gebroken en toont veel veerkracht en in de allerlaatste seconde moet dat alsnog de 2-3 opleveren als in de zestien van RHS Gino koel blijft en weer Quincy, die even daarvoor volledig ten onrechte een gele kaart ontvangt, alleen voor de keeper zet maar die raakt de bal volledig verkeerd en de scheidsrechter fluit direct voor het einde.

Conclusie , als jullie zo spelen als team zoals de laatste 2 weken en dit de komende weken voortzetten zijn we voor iedereen een lastig te bespelen tegenstander en kunnen we met vertrouwen toewerken naar …………….

Te beginnen volgende week thuis tegen GHVV’13.