Wedstrijdverslag Piershil 1 - VV Pernis 1

3e klasse D

18 mei 2019 14:30

Basis:
Marvin Fernandez ; Roderick Vlak; Brett den Uyl; Jeffrey de Snayer; Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Milan Goudzwaard; ; Gino Blom; Ivan Oversluizen; Kevin Mackay en Collin Holkamp

Wissels:
Guido Peelen; Ryan Speksnijder; Vincent van der Horst en Justin Schipper.

Nog twee wedstrijden waarna we veroordeeld zijn tot het spelen van de nacompetitie en dan moeten we deze week helaas constateren dat er dinsdag 13 spelers van het 2e en slechts 4 van het 1e elftal aanwezig zijn op de training en op zaterdag het bijwonen van een festival voor een aantal spelers belangrijker geacht wordt dan met je team maten toe te werken naar de nacompetitie.
Jammer, maar het geeft misschien wel mede aan waarom we staan waar we staan, maar besef wel dat we met deze instelling het vege lijf niet redden in de nacompetitie ……………….

Ík wil hierbij dan wel onze blijk van waardering aangeven dat 4 spelers van het 2e na hun eigen wedstijd bij het 2e in Brielle gespeeld te hebben wel bereid waren als een speer naar het 1e door te reizen om het team te complementeren.

Met een elftal enthousiaste mensen het dan maar zo goed als mogelijk oppakken vandaag.

In de 5e minuut valt de 0-1 door een doelpunt van Ivan Oversluizen. En na 12 minuten en goed voorbereidend werk van Gino 0-2 door Quincy beide als man van de assist Gino.
Na wederom een heerlijke bal van Gino kan Quincy na 18 minuten de 0-3 aantekenen.
Het duurt dan weer even tot de 36e minuut Quincy zijn derde maakt na keurig klaar leggen via Collin.

We gaan rusten met 0-4 waar het evenzogoed 0-10 had kunnen staan. Acceptabel voetbal mede met dank aan de tegenstander.
Was het een voorzet of bewust? Feit is dat Brett vanaf links de bal voor geeft en deze bij de tweede paal het doel in verdwijnt, 0-5 in minuut 48. Twee wissels in minuut 60: Vincent en Guido voor Kevin en Ivan. Milan zorgt in de 67e minuut voor 0-6.

Ryan Speksnijder na 75 minuten voor Jeff.
0-7 na een fantastische beweging van Guido
Na 79 minuten.de eretreffer voor Piershil in minuut 82 en die mocht er zijn in de kruising.
Het antwoord 1 minuut later door Guido, 1-8. En in dezelfde minuut toch nog een doelpunt voor Piershil. Uit een goede hoekschop van Colin een kopdoelpunt door Vincent. 2-9.
De eindstand wordt 2-10 door Guido.

Ik ga ervanuit dat vanaf nu alle neuzen de zelfde kant op staan en dat iedereen ook op de resterende trainingen verschijnt om als team naar de nacompetitie toe te werken.
Op naar volgende week thuis tegen O.S.V.