Verslag VV Pernis 1 - Flakkee 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Sem Solbrig; Brett den Uijl; Guido Peelen; Nick de Bruin; Beau Peelen; Erik Hout; Guido Peelen; Iskander Ketting;  Makavelli Rodriquez ; Joey vd Zouwen ; Quincy Beaumont

Wissels: Delano Vermeer; Ryan Speksnijder; Collin Holkamp ; Bradley Herkenraad; Yannik Cecilia; Bram Koster ; Jack Peelen

Vandaag spelen we met de wedstrijdbal gesponsord door Greenport Rotterdam.

T.o.v. vorige week starten we i.v.m. vakanties , blessures en schorsingen met een 3-tal wijzigingen in de basis opstelling en spelen we ook in een iets andere opstelling met 3 man achterin , 4 man op het middenveld en met 3 aanvallers.

We starten in tegenstelling tot vorige week nu wel agressief en attent en komen al snel tot een aantal goede aanvallen en geven Flakkee geen gelegenheid om in de wedstrijd te komen , achterin spelen we geconcentreerd en 1 op 1 en winnen praktisch alle duels waar Guido en Sem voor gaan in de strijd.

We weten ook regelmatig met goed positiespel onze spitsen aan het werk te zetten.

Uit een van deze aanvallen op rechts komt Iskander na 14 minuten langs zijn directe tegenstanden en geeft de bal hard voor waar deze niet goed verwerkt wordt door een verdediger van Flakkee en die passeert zijn eigen doelman 1-0.

Dit is start die we wensen en binnen 4 minuten wordt Makavelli op de rand zestien vrijgespeeld en die passeert met een mooie beweging de laatste man en schiet buitenkant rechts onhoudbaar de 2-0 binnen.

We zijn nu helemaal los en Flakkee weet even niet waar het het moet zoeken en verliezen regelmatig, mede door het goed druk zetten van ons totale middenveld onder leiding van Nick , de bal op het middenveld waardoor in minuut 20 ook Quincy snel kan worden aangespeeld op de rand zestien en hij ook weer dwars door het centrum vrijkomt en de 3-0 binnen schuift.

Flakkee komt slechts incidenteel in de buurt van Mitchell maar die enkele keer dat het gevaarlijk wordt staat Mitchell zijn mannetje.

Tussendoor krijgen we nog een vrije trap net buiten de zestien die Beau goed inschiet maar die ook goed gepakt wordt door de keeper van Flakkee.
In minuut 35 nogmaals na goed doorjagen van het totale elftal verspeelt Flakkee weer de bal en komt Joey vrij op de rand zestien en die weet ook na een passeerbeweging met een lage schuiver de keeper van Flakkee te passeren 4-0.

Wat een weelde en ook in de laatste minuten voor de rust komen we nog tot een aantal mogelijkheden die echter niet verzilverd worden ruststand der halve 4-0.

Iedereen die gevoetbald heeft weet dat het na zo’n voorsprong bij rust lastig kan zijn om dit ook in de 2e helft  voort te zetten.

Helaas is dit vandaag ook zo en dus, ook wel begrijpelijk, maar ook mede doordat Flakkee iets anders is gaan spelen en veel meer in de duels komt en daardoor wordt het meer een wedstrijd waarbij Flakkee nu wel een aantal keren dreigend in de buurt van Mitchell komt, en Mitchell ook een aantal malen goed optreedt.

Er zijn ook nog wel een aantal dreigende aanvallen van Pernis waarbij op het laatste moment nu niet de juiste keuzes worden gemaakt en er uiteindelijk niet meer gescoord wordt ook en de keeper van Flakkee heeft nog een aantal uitstekende reddingen.

Ook in de 2e helft krijgt weer Beau een kans om met een vrije trap van afstand gevaarlijk te worden, hij schiet hem weer goed in maar weer weet de keeper deze uithaal uit zijn doel te houden.

In de 2e helft komt Bradley Herkenraad nog in het veld voor Erik , Collin voor Makavelli en Ryan voor Nick.

De wissel van Jack Peelen i.p.v. Quincy is weer een debutant, en natuurlijk tegelijkertijd een hele bijzondere want het is voor het eerst in de geschiedenis van de vv Pernis 1 dat er 3 broers tegelijkertijd in het veld staan : Beau / Guido en Jack, waarbij opmerkelijk is dat de oudste van de drie als laatste debuteert in het 1e.

Na afloop blijken SCO’63 en Simonshaven ook gewonnen te hebben dus directe promotie is nog steeds wel mogelijk maar wordt steeds lastiger , echter bij winst over 3 weken op GLZ thuis zijn we in ieder geval verzekerd van een (plaatsvervangende ) periode titel en wordt in dat geval de competitie verlengd met 2 extra nacompetitie duels.

Maar wie weet wat de 2 laatste competitiewedstrijden nog voor verrassingen oplevert ….

Dus de trouwe supporters worden na 2 vakantieweken weer verwacht op zaterdag 13-5-2023 thuis tegen GLZ.

unnamed.jpg