Verslag SCO '63 1 - V.V. Pernis 1

3202LB
SPIJKENISSE
tel. 0181-611872

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Bradley Nederpel; Brett den Uijl; Guido Peelen; Nick de Bruin; Beau Peelen; Erik Hout;  Iskander Ketting;  Makavelli Rodriquez ; Joey vd Zouwen ; Quincy Beaumont

Wissels: Sem Solbrig; Ryan Speksnijder; Collin Holkamp ; Devin van Mastrigt; Delano Vermeer; Mikey Witte; Vincent vd Horst

Vandaag spelen we de laatste competitiewedstrijd en alles al in het teken van de komende nacompetitie… welke begint met de 1e finale wedstrijd tegen de nummer 10 van de 4e klasse E ………… op dit moment is dat nog steeds niet duidelijk en komen daarvoor nog 3 clubs in aanmerking met nog 1 wedstrijd te spelen tw :

BZC Zuiderpark, Steeds Hoger of Egelantier Boys

Vandaag wel een hele leuke wedstrijd en een goede laatste test tegen SCO’63 die bij winst kampioen worden in onze afdeling.

Na een broodje vooraf bij de hoofdsponsor v.d. Pols, waarvoor natuurlijk nogmaals onze hartelijke dank speciaal ook aan Roy vanwege de organisatie  , reizen we met een voltallige selectie af naar Spijkenisse.

De wedstrijd begint van onze kant heel stroef met vooral een te laag bal tempo , we zijn wel veel in balbezit maar het is vooral SCO’63 wat af en toe dreigend is richting onze goal zonder ook tot heel veel kansen te komen, ook vanaf de zijkanten hebben we amper dreiging en zijn we veel te slordig in de passing.

Het is dus verre van een kampioenswedstrijd …. helaas moet Bradley al snel uitvallen met een blessure en wordt vervangen door Vincent waardoor Guido opschuift naar rechts en Vincent als linksback gaat spelen …. hier door hebben we voor het eerst een volledig linksbenige verdediging.

De wedstrijd kabbelt een beetje voort met veel balbezit voor Pernis maar zonder veel dreiging.

In de 25e minuut valt er plotseling door een fout in de verdediging van SCO’63 een enorm gat in hun verdediging waar Maka van profiteert en alleen kan afgaan op de keeper van SCO’63 ….dit wordt op het laatste moment verhinderd door een centrale verdediger van SCO’63 d.m.v. een harde overtreding van achteren ….de scheids aarzelt geen moment en stuurt de verdediger terecht met direct rood van het veld en spelen we nu dus nu 11 tegen 10.

SCO ’63 heeft enige tijd nodig om de verdedigende organisatie opnieuw neer te zetten en wij krijgen in deze periode een 3- tal mogelijkheden om in de zestien te komen maar in de afronding zijn we niet resoluut genoeg om tot afronding te komen.

SCO ’63 beperkt zich nu begrijpelijk tot het rustsignaal tot het loeren op de counter, wij hebben veel balbezit maar zijn niet doortastend genoeg om tot echte kansen te komen.

Net voor de rust valt dan toch wel verrassend de 1-0 na balverlies van ons op het middenveld schakelt SCO ’63 snel om en geeft de rechterspits een hoge voorzet die door de spits van SCO’63 wordt ingekopt 1-0 , waarbij onze complete verdediging er niet goed uit ziet bij deze tegengoal , dus rust 1-0.

In de 2e helft dus nog heel veel tijd om de numerieke meerderheid uit te drukken in doelpunten. We wisselen direct in de rust en Devin komt in het veld voor Nick en Mikey komt in het veld voor Iskander.

Direct na rust lijkt het erop dat we SCO’63 nu wel onder druk kunnen zetten en vindt Devin na een goed teruggelegde bal op de zestien met een goede uithaal de prima keepende keeper van SCO ’63 op zijn weg die de bal nog net over kan tikken.

Dit is de fase in de wedstrijd waarin we regelmatig nu wel in de zestien komen van SCO’63 en dat leidt na 10 minuten tot de 1-1 wanneer Devin van buiten de zestien aanlegt voor een schot wat onhoudbaar voor de keeper tegen het net vliegt 1-1.

De Pernisser supporters gaan er nu eens goed voor zitten/staan om te kijken of dit het startsein is om door te drukken.

Het moet gezegd we verzanden weer steeds meer in het te trage en onzorgvuldige spel en weten weinig kansen te creëren en het is vooral SCO ’63 die met hun snelle buitenspelers en balvaste spits tot een aantal grote kansen komen, je kunt ook nauwelijks zien dat we met een man meer spelen.

Mitchell en de wel goed spelende Guido kunnen een aantal keren voorkomen dat SCO ’63 kan scoren uit deze situaties en het blijft heel lang dus 1-1.

Zelf creëren we niet veel en SCO ‘63 moet nu wel op zoek naar de 2-1 omdat concurrent Simonshaven inmiddels voorstaat bij DRL en doordat ze inmiddels een beter doelsaldo hebben als SCO ’63 zouden zij bij de 1-1 eindstand nu kampioen zijn.

Ryan komt nog in het veld voor Joey.

En dan gebeurt het uiteindelijk toch en eerlijk gezegd ook niet onverdiend dat SCO ’63  vlak voor tijd de 2-1 maakt en toch bij het laatste fluitsignaal feest kunnen gaan vieren.

Hierbij vanuit onze kant de felicitaties aan SCO ’63 voor het behaalde kampioenschap.

En voor vv Pernis alle focus nu naar de nacompetitie, te starten op zaterdag 3 juni waar we dus volgende week horen wie de tegenstander gaat worden.

Volgende week horen jullie dus meer over de tegenstander en ik verwacht dan natuurlijk een enorm supporters leger vanuit Pernis ter ondersteuning.

PHOTO-2023-05-21-11-23-30.jpg
PHOTO-2023-05-21-11-23-30_1.jpg