Wedstrijdverslag Flakkee 1 - VV Pernis 1

3241LV
MIDDELHARNIS
tel. 0187-487507

Opstelling: Mitchell Speksnijder; Ryan Speksnijder; Brett den Uijl; Vincent vd Horst Margues van Nielen; Nick de Bruin; Erik Hout; Beau Peelen; Iskander Ketting;  Quincy Beaumont; Bradley Herkenraad

Wissels: Sem Solbrig ; Jordy vd Kuil; Yannik Cecilia;  Devin van Mastrigt; Bradley Nederpel; Mario van Wingerden

De laatste zin van het verslag was :
Na deze mooie serie van 3 overwinningen op rij is volgende week Flakkee uit… cruciaal in de competitie om bij te blijven bij de bovenste  of af te haken bij een nederlaag , we zijn zeer benieuwd of en hoe dit team zich verder ontwikkelt.
Vandaag een 3-tal wijzigingen t.o.v. de basisopstelling van vorige week, Bradley Herkenraad voor de afwezige Makkavelli ; Beau Peelen i.p.v. Jordy vd Kuil en Marques Nielen voor Sem Solbrig .

Marques debuteert dus vandaag in de competitie bij vv Pernis 1 en Marques is op 11 oktober 16 jaar geworden dus we spreken hiervan een heel bijzonder debuut op zeer jonge leeftijd.

We kunnen vanaf het begin zien dat de resultaten van de laatste  3 gewonnen wedstrijden toch wel een vorm van zelfvertrouwen gegeven heeft en we zijn vanaf het begin de bovenliggende partij.

Eigenlijk moeten we alleen beducht zijn op de lange bal van achteruit door Flakkee op de lange spitsen en door de vele lengte zij de standaardsituaties natuurlijk altijd gevaarlijk.

Maar Brett organiseert de verdediging steeds beter en grijpt zelf regelmatig zonder twijfel in bij een aantal 1 op 1 situaties en leidt zijn team inmiddels als een echte en gedreven aanvoerder.

In de eerste twintig minuten komen we met enige regelmaat door via de zijkanten via Iskander en de goed debuterende Marques die al snel de schroom van zich af gooit en steeds dreigender wordt aan de rechterkant. Iskander gaat ook voort op de weg van de afgelopen weken en is een aantal keren zeer dreigend over de linkerkant.

Na 20- minuten is het weer Iskander die met een goede individuele actie de achterlijn bereikt en de bal terug legt op de meegekomen Beau die inschiet maar de keeper nog
weet te redden. De bal komt uiteindelijk op de rand zestien terecht waar Erik niet aarzelt en de bal mooi in de kruising schiet , waar vorige week de keeper op zo’n zelfde schot van Erik nog redding kon brengen lukte dat nu niet dus 0-1.

Direct hierna heeft Pernis nog een aantal mogelijkheden o.a. voor Bradley en Quincy en kansen waarvan nog waard is te vermelden dat Marques ook van buiten de zestien hard uithaalt en de bal buiten bereik van de keeper helaas de lat raakt en weer het veld in komt.

Flakkee zakt steeds verder weg en heeft alleen dreiging via de lange bal en het wachten is eigenlijk op de 0-2 van Pernis en die valt gelukkig net voor de rust uit een door Marques genomen corner die via diverse klutssituaties bij Ryan terecht komt die de 0-2 ruststand binnen tikt.

Ja tis echt waar, vandaag scoren Erik en Ryan 😎

In de rust wordt er langs de lijn gefilosofeerd dat we niet zoals tegen DRL de 2e helft moeten ingaan om daarna alsnog in de problemen te komen.

Nou het tegendeel is waar want we krijgen in de eerste minuten na rust 2 hele grote mogelijkheden via Bradley en Quincy om dan al de wedstrijd te kunnen en eigenlijk te moeten beslissen maar helaas zijn we onzorgvuldig in de afwerking en blijft het 0-2.

In de fase hierna zijn er diverse mogelijkheden om de ruimte achter de verdediging van Flakkee te bespelen alleen is de eindpass steeds slordig of onzorgvuldig, Flakkee blijft hierdoor wel geloven in een resultaat maar proberen dit steeds meer met de lange hoge bal naar de spitsen waar vooral Vincent zich zeker in de lucht goed herstelt van een zwakke 1e helft en als er al een bal verkeerd valt is daar of Brett en ook zeker Mitchell de al weken betrouwbare sluitpost.

We wisselen in de 2e helft Sem voor Marques , Devin voor Bradley en Jordy komt er in voor Erik.

Sem en Devin proberen er met agressiever spel hun stempel te drukken op de wedstrijd maar niet op een juiste manier waardoor er veel irritatie in de wedstrijd ontstaat en we eigenlijk in ons eigen been schieten en ze ook nog tegen gele kaarten aanlopen en misschien wel mazzel hebben dat het hierbij blijft en we niet met 10 man eindigen.

Na afloop beseffen beide spelers dat dit niet de juiste manier was en bieden ze hun excuses aan de groep wat natuurlijk zeer te prijzen is en aangeeft dat ze dit zelf ook beseffen.

Aandachtspuntje :

Ook nog na een bal van ons tegen de paal en daarna een redding van de keeper volgens zeggen van de toeschouwers van de tegenstander was deze een halve meter achter de doellijn…. Voortaan allemaal juichen om kracht bij te zetten aan een gemaakte goal kan nooit kwaad… ook niet voor de beslissing van de scheids die nu afging ??? op de grensrechter van de tegenstander

Na een te ver doorgevoerde dubbele 1-2 met Quincy verzuimt Sem trouwens de 0-3 binnen te schieten en kort voor tijd krijgt Jordy ook nog een opgelegde kans maar mist helaas.

Al met al een zeer verdiende en nuttige overwinning.

Het is ook heel goed om te zien dat de laatste weken er een groep aan het ontstaan is van een mannetje of 18 waarbij er op diverse posities een minimaal verschil is en het aan de trainer is om daar de goede keuzes in te maken en aan de spelers om ook bij een aantal wisselbeurten positief te blijven , want kansen komen er sowieso altijd en we hebben elkaar zeker nodig als we op deze ingeslagen weg verder willen gaan.

Volgende week de koploper thuis SCO’63 en dit is de volgende finale op rij …
Daarna muziek en waarschijnlijk het Nederlands Elftal op scherm in de kantine dus ik verwacht ook veel aanwezigen om de jongens te ondersteunen.