Verslag Victoria'04 1 - VV Pernis 1

3138HE
VLAARDINGEN
tel. 010-4750077

Opstelling: Marvin Nooteboom; Zidane Lo Kioeng Shioe; Mikey Witte; Vincent van der Horst; Niels van der Horst; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Milan Goudzwaard; Joey van der Zouwen; Judemar Mariana; Iskander Ketting

Wissels: Makavellie Rodrigues; Tristan van Dijk; Mitchel Speksnijder; Givano Soukotta; Riskel Lo Kioeng Shioe

Vandaag zal Pernis het moeten doen zonder Collin Holkamp; Wessel Eldering; Mike Gijzen; Sem Solbrig; Devin van Mastrigt en Bradley Herkenraad om uiteenlopende redenen.

Uiteraard is Pernis ook deze uitwedstrijd goed vertegenwoordigd en ondersteund voor wat betreft de meegekomen toeschouwers.

Na een periode van speldenprikken uitdelen is het Victoria dat in de twintigste minuut de score opent. Pernis heeft moeite om de voorhoede aan het werk te zetten.

Direct na de 1-0 volgt direct een tweede grote kans voor de gastheren die over het doel van Marvin Nootenboom gaat.

Binnen een paar minuten behoed Marvin Nootenboom Pernis voor een grotere achterstand. Net als tegen PPSC vinden we in Victoria een tegenstander die verder in hun ontwikkeling is en vooral ook meer ervaren.

Plots, na vijfendertig minuten wordt Joey van der Zouwen diep gestuurd maar zijn poging wordt door de keeper gestuit. Pernis probeert het wel maar worden vaak in de persoonlijke duels afgetroefd.

De grootste kans voor Pernis volgt op een spurt van Zidane Lo Kioeng Shioe  die vier man voorbij loopt en Joey vd Zouwen in stelling brengt, die schiet de bal over de kruising.

Uit het niets schiet Judemar Mariana verrassend met een halve omhaal, maar reageert de keeper van Victoria goed.
En na weer een aanval op rechts moet Marvin Nootenboom in actie komen en gaan we met 1-0 rusten.

De twee helft beginnen we met een wissel en valt Makavelli Rodrigues in voor Judemar Martina.

Tien minuten na rust verliest Niels van der Horst de bal en kan Victoria voor de tweede juichen. Na een sprint en een ongelukkig contact krijgt Zidane Lo Kioeng Shioe de gele kaart van de tot dan gemakkelijk leidende scheidsrechter Boer.

Een geluk is nog dat Victoria slecht met hun kansen omgaat waardoor de achterstand beperkt blijft.

Tristan van Dijk mag na een uur Niels van der Horst vervangen. Al snel hierna valt de 3-0 en is de wedstrijd wel gespeeld. Hierna valt Riskel Lo Kioeng Shioe nog in voor Iskander Ketting en maakt Givano Soukotta ook nog zijn debuut en komt in het veld voor Nick de Bruin.

We kunnen wel constateren dat Victoria in ieder geval behoort bij de kampioenskandidaten voor dit seizoen.

Twintig minuten voor tijd schreeuwt Victoria om een (terechte) strafschop maar scheidsrechter Boer wil van niets weten.

Er volgen nog meerdere kansen vooral voor Victoria uit een daarvan scoren zij de 4-0. Joey van der Zouwen redt de eer en tekent vier minuten voor tijd de 4-1 aan.

Al met al een leerzame middag voor Pernis.

Volgende week thuis tegen Excelsior ‘20

Auteur: Marcel Kommerkamp