Verslag VV Pernis 1 - SVV 1

3195GM
PERNIS ROTTERDAM
tel. 010-2361861

Op 10 oktober 2020 was het al weer dat wij onze laatste competitiewedstrijd speelden tegen GOZ.

En gelukkig is het vandaag weer zover dat we weer voor het echie mogen gaan spelen.
Op ons complex wat er steeds fraaier uit gaat zien met de inmiddels in gebruik genomen nieuwe kleedkamers en de nieuwe bestuurskamer.

Ook wordt de laatste hand gelegd aan de mooie overkapping zodat we over een beter benutbare terras ruimte kunnen beschikken ook bij wat slechter weer.

Vandaag is onze hoofdsponsor van der Pols ook de balsponsor van de week.

unnamed_1.jpg

Hoogtepunt van de dag is de aanwezigheid van onze Bart die na een zware en slopende strijd vandaag weer aanwezig is op ons complex om het 1e te ondersteunen. Het is nog een lange weg te gaan voor Bart maar we hebben er alle vertrouwen in dat onze aanvoerder ook die strijd gaat volbrengen. Nogmaals namens ons allemaal Bart we staan achter je.

De KNVB heeft op de volgens haar gebruikelijke maar onnavolgbare wijze de toezegging om te blijven spelen in dezelfde competitie als vorig seizoen in ons geval in ieder geval volledig naast zich neer gelegd en we treffen dit seizoen dus allemaal nieuwe tegenstanders vnl. uit de “Stadsregio” Rotterdam.

Vandaag starten we de competitie dus met een thuiswedstrijd tegen SVV.

Miguel Munoz is de opvolger als hoofdtrainer bij de vv Pernis van Bjorn en we kunnen met genoegen constateren dat gedurende de voorbereiding een aantal talenten vanuit onze eigen jeugd op de deur aan het kloppen zijn en dat de ingeslagen weg van de afgelopen jaren ertoe heeft geleid dat verreweg het grootste gedeelte van onze selectie bestaat uit ( zeer ) jonge eigen jeugdspelers. Daarnaast hebben ook Joey van der Zouwen, Makavelli Rodriques en Judemar Mariana de overstap gemaakt naar ons cluppie en we wensen hen natuurlijk ook vooral veel plezier en succes toe het komende seizoen

Vandaag starten we met de volgende basis; waarbij zelfs een aantal spelers hun competitie debuut maken

Opstelling: Marvin Nootenboom; Sem Solbrig, Brett den Uijl, Bradley Herkenraad; Vincent vd Horst; Zidane Lo-Kioeng-Shioe; Mikey Witte; Nick de Bruin; Tristan van Dijk; Iskander Ketting, Milan Goudzwaard

Wissels;  Wessel Eldering; Niels van der Horst en Marvin Fernandez-Iglesias; Joey vd Zouwen, Makavelli Rodriques, Judemar Mariana

We zijn wel erg benieuwd naar hoe het elftal ervoor staat na toch een vreemde “Corona” voetbal loze periode , een nieuwe trainer en veel jeugdspelers die toch de grote stap vanuit het jeugdvoetbal naar het seniorenvoetbal moeten maken. Dit heeft gewoon zijn tijd nodig en we vertrouwen erop dat zij zichzelf ook die tijd gunnen met zijn Up’s en Down’s die daarbij onvermijdelijk zullen komen, maar we hebben daar in ieder geval alle vertrouwen in.

De wedstrijd begint heel stroef van beide kanten en wij hebben moeite om tot goed uitgevoerde aanvallen te komen maar geven ook niet veel kansen weg. De hoogtepunten
zijn schaars in de 1e helft . SVV is iets dreigender zonder tot echte uitgespeelde kansen te komen en het blijft bij een afstandsschot van hun “bonkige “spits die de lat raakt , daarvoor heeft Vincent vd Horst vanuit een vrije trap ook de lat geraakt bij SVV.

Maar het is fantastisch weer en dat is ook wel lekker maar we hopen op meer spektakel in de 2e helft

Inmiddels heeft Milan Goudzwaard zich geblesseerd moeten laten vervangen door Joey vd Zouwen die daarmee zijn competitie debuut maakt bij de vv Pernis ,ook voor Sem Solbrig en Iskander Ketting is dit hun competitie debuut.

In de rust wisselt trainer Munoz ook nog Iskander Ketting voor Makavelli Rodriquez

De 2e helft komt ook weer langzaam op gang maar gaandeweg blijkt dat wij conditioneel een stuk sterker zijn geworden en nemen we het initiatief in de wedstrijd en creëren we vooral via de rechter kant een aantal grote mogelijkheden die we helaas niet kunnen verzilveren.

Dan volgt er een 3-tal wissels en komen Wessel Eldering, Niels vd Horst en Judemar Mariana in het veld voor Vincent vd Horst, Tristan van Dijk en Zidane Lo- Kioeng- Shioe. Ook voor Judemar  Mariana is dit zijn competitiedebuut bij de vv Pernis.
De druk wordt opgevoerd en een aantal goede actie van Mikey Witte worden helaas niet door hemzelf Makavelli Rodriquez en Judemar Mariana verzilverd.

Inmiddels komt SVV slechts met een incidentele counter van eigen helft maar dat wordt meestal goed geneutraliseerd door onze verdediging.

Naarmate de tijd vordert worden onze kansen ook wat minder maar er blijft hard gestreden worden om toch een beslissing te forceren en uiteindelijk een minuut of 10 voor tijd gaat Judemar Mariana  goed door op rechts en weet voor de goal Makavelli Rodriguez te vinden die zijn 1e competitiedoelpunt maakt voor de vv Pernis en de 1-0 binnentikt tot grote vreugde van de jeugdige aanhang op de tribune die ook in grote getale aanwezig is.

Zeer verdiend maar nog wel even vasthouden, in het vervolg komt de kwaliteit van Joey nog naar voren die 2x met een enorme snelheid zijn rechtsback zijn hielen laat zien maar helaas is de eindafwerking niet voldoende om de voorsprong uit te bouwen.

Zoals altijd krijgt uiteindelijk SVV ook nog een kans maar i.p.v. dat de bal achter Marvin Nootenboom terecht komt uit een scherpe voorzet, ligt de bonkige spits in het net en heeft onze aanvoerder de bal in zijn handen.

Al met al gezien de 2e helft een verdiende overwinning waarmee we verder kunnen gaan bouwen in de competitie, en alle debutanten gefeliciteerd met jullie debuut.

Volgende week PPSC uit en ik verwacht natuurlijk onze aanhang ook weer in Schiedam.

Auteur: Johan Molendijk

unnamed_2.jpg