Wedstrijdverslag VV Pernis 1 - Maense 1

Deijffelbroekseweg 30
3195GM
PERNIS ROTTERDAM

Vandaag is de wedstrijdbal gesponsord door Karwei Hoogvliet.

Op deze dinsdagavond een van de vele wedstrijden in de competitie welke verzet zijn i.v.m. de “Corona” regels van de afgelopen maanden.

De laatste wedstrijd van ons op dinsdag avond ook vanwege dezelfde reden bij Blijdorp leverde een verdienstelijk gelijkspel op dus wie weet wat er deze avond mogelijk is tegen een op papier weer sterkere tegenstander met veel ambitie om de komende jaren door te groeien naar een stabiele 2e klasser.

Ook vandaag o.a. vanwege vakantie’s weer een aantal afwezigen maar daar zijn we inmiddels mee bekend en we doen het gewoon met de wel aanwezige spelers aangevuld met diverse jeugdspelers die vanavond hun debuut maken voor Pernis 1.

We beginnen goed en komen snel op voorsprong doordat Iskander in 2 pogingen de keeper van Maense weet te passeren. De inzet van de ploeg is goed om te zien en mede door deze inzet blijven we in de wedstrijd ook nadat Maense snel weer op 1-1 komt. Maense is de duidelijk bovenliggende partij en creëren doordat er  veel snelheid in de ploeg ( vooral aan de linkerkant ) zit diverse grote kansen , maar het probleem bij Maense is ook vaak dat ze veel kansen nodig hebben om te scoren en ook Marvin Nootenboom is vaak een sta in de weg of wordt goed geassisteerd door zijn verdedigers en we hebben ook wel wat geluk bij diverse momenten voor de goal maar dat dwingen we ook zelf gedeeltelijk af door de enorme inzet.

Er dient noodgedwongen door blessures al wel vroegtijdig gewisseld te worden , Ryan Speksnijder moet in de 1e helft al gewisseld worden en voor hem komt in het veld John Moritz die hiermee zijn competitiedebuut maakt in Pernis 1 , dat is de 2e debutant vanavond want Wesley van der Kuil is gestart in de basis en hiermee maakt deze jeugdspeler ( in maart 17 jaar geworden ) ook zijn debuut in Pernis 1.

Helaas moet Wesley ook geblesseerd vervangen worden door Givano Soukotta ( ook al een jeugdspeler die net als Damian Schenk dit seizoen eerder hun competitiedebuut gemaakt hebben voor Pernis 1).

Kort na de rust moet ook John Moritz geblesseerd worden vervangen door Damian Schenk en is Pernis gelijk door zijn wisselmogelijkheden heen.

Pernis start ook in de 2e helft voortvarend en komt via Givano Soukotta op 2-1 na een snelle uitbraak , helaas ligt de 2-2 ook weer (te) snel achter Marvin.

Maense blijft de betere en gevaarlijkere ploeg en komt na een aantal kansen gemist te hebben verdiend op 2-3 maar Pernis blijft met een maximale inzet strijden voor een beter resultaat en wordt daarvoor beloond door kort voor tijd  via onze aanvoerder Brett den Uijl de 3-3 binnen te schieten uit een klutsbal die vanuit een vrije trap voor zijn voeten valt.

Uiteindelijk toch weer een zwaar bevochten punt tegen een goede ploeg.

Als we  de getoonde inzet van vanavond iedere wedstrijd kunnen opbrengen zal dit de basis moeten zijn voor de komende weken en dan kunnen we het vele ploegen moeilijk maken en punten blijven sprokkelen.

Te beginnen a.s. zaterdag 9-4 tegen PPSC thuis.

Start Opstelling: Marvin Nootenboom; Ryan Speksnijder ; Brett den Uijl ; Vincent vd Horst Nick de Bruin ; Milan Goudzwaard ; Wessel Eldering ; Devin van Mastrigt; Wesley van der Kuil; Zidane Lo-Kioeng Shioe; Iskander Ketting

Capture.PNG