Verslag Hermes DVS 1 - VV Pernis 1

3118JJ
SCHIEDAM
tel. 010-4706678

Opstelling: Marvin Nootenboom; Brett den Uijl; Nick de Bruin; Sem Solbrig; Bradley Herkenraad; Mikey Witte ; Vincent van der Horst; ; Devin van Mastrigt; Zidane Lo Kioeng Shioe; Makavelli Rodrigues: Joey van der Zouwen.

Wissels: Marvin Fernandez Iglesias ; Collin Holkamp; Niels van der Horst; Milan Goudzwaard; Wessel Eldering en Iskander Ketting

En weer een lastige opdracht, dit keer tegen de koploper Hermes. Maar voor Pernis is iedere wedstrijd een zware opgave. Alleen door keihard, en vooral tezamen, te knokken voor ieder punt, kan lijfsbehoud mogelijk worden.
Dat betekent dat we elkaar moeten steunen en met volle inzet trainingen bezoeken en wedstrijden willen winnen.
Daarbij valt het op dat wij alleen gele kaarten “pakken” voor praten en nooit voor een stevige tackel. Het mag best wel eens op het randje zijn, we spelen tenslotte als en tegen grote kerels.

Pernis ontsnapt in de 3e minuut aan een achterstand met een bal onderkant lat en vervolgens bij de volgende aanval die tot corner wordt verwerkt.
Lastige omstandigheden met stevige wind brengt Pernis niet tot goed aanvalsspel.
Grootste kans is voor Hermes in het eerste half uur waarbij Marvin de bal uit de hoek tot corner tikt. Pernis tracht veelal middels de lange bal de aanvalslinie te bereiken maar helaas beland de bal meestal door de straffe wind in de rug bij de keeper van Hermes in zijn handen.

Na 38 minuten komt Pernis via Zidane voor het eerst voor de keeper van Hermes die met zijn benen een doelpunt voorkomt.
Hiermee is het rusten met een 0-0 stand.

Pernis begint de tweede helft ongewijzigd en probeert Mikey en Joey met hun snelheid te bereiken.
De 1-0 valt toch snel doordat Marvin niet bij het afstandsschot kan. Pernis zal nu meer de aanval moeten zoeken met een stevige tegenwind.
Na 59 minuten lost Milan Sem af om aanvallend meer kracht te krijgen.
Door een communicatiefout tussen Marvin en Brett komt de bal vrij voor de spits van Hermes om de 2-0 in te tikken. Binnen 1 minuut is het Devin die de spanning weer terug brengt door de 2-1 aan te tekenen.
Helaas valt Brett uit met een hamstringblessure en wordt vervangen door Wessel. Vervolgens is het Zidane die vervangen wordt door Collin en Joey door Niels. Nog ruim 10 minuten om nog iets aan de stand te doen.
Helaas lukt het niet om nog de gelijkmaker te produceren en eindigen na 90 minuten en extra tijd op 2-1.

Komende wedstrijd het vervolg van de gestaakte wedstrijd tegen PPSC a.s. dinsdag thuis om 20.00 uur