Wedstrijdverslag Goudswaardse Boys 1 - VV Pernis 1

4e klasse H

19 september 2020 14:30

Onbekend

I.v.m. alle “Corona” perikelen ,ook bij onze vereniging hebben we t/m heden een wel zeer beperkte oefenperiode af kunnen werken op weg naar de competitie opening. Feitelijk zitten we nog steeds in de voorbereiding en zijn we met zijn allen zeer benieuwd hoe we er nu voor staan als team.

We starten natuurlijk nog zonder onze aanvoerder Bart die op dit moment nog steeds vecht tegen de leukemie in zijn lijf en Bart is op dit moment weer intern opgenomen in het ziekenhuis voor een vervolgbehandeling.

Namens  ons allen,  Bart we denken en leven met je mee  en hopen je toch weer snel te zien al is het in 1e instantie maar als supporter. En oproep aan alle Pernissers laat via het sturen van een kaartje aan Bart, zien dat we met hem meeleven.

Daarnaast zijn 2 van onze youngsters , Brett en Bradley ook nog geblesseerd .

In onze al zeer jonge ploeg worden deze vandaag vervangen door Wessel Eldering ( 16 jaar ) en Mike Gijzen ( 18 jaar ) die beiden hun competitie debuut maken in het 1e elftal van de vv Pernis.  Daarnaast ook het competitiedebuut van Marvin Nootenboom en gelukkig staat  de van een langdurige  kruisbandblessure herstelde  Farid Ait-Moumad ook weer in de basis opstelling.

Marvin draagt dit seizoen ook de aanvoerdersband.

Tegenstander van vandaag is Goudswaardse Boys.

In de 1e 20 minuten gaat vv Pernis voortvarend van start en dat met een praktisch op alle posities aangepaste verdediging t.o.v. vorig seizoen en met beide debuterende jongelingen Mike als rechtsback en Wessel als linksback, en daar achter onze nieuwe aanvoerder en veel coachende keeper Marvin Nootenboom.

Pernis heeft een overwicht en weet veel de vrije man te vinden op het zeer mooie veld van Goudswaard. Regelmatig wordt Farid gevonden die met zijn balvastheid het spel goed kan verleggen naar de zijkanten of de opkomende Mike kan bedienen.
We maken nog wel te weinig gebruik van de ruimte aan de zijkanten waar  Zidane en Milan met hun snelheid van zouden moeten kunnen profiteren.

Goudswaard stelt daar veel lange ballen tegenover waar we verdedigend meestal goed staan en anders Marvin zich door goed op te stellen het gevaar al weet te voorkomen.
Zo is het veldspel van Pernis beter speelt GB veel de lange bal maar zijn er  weinig gevaarlijke situaties voor beide doelen en indien dat wel zo is weten beide keepers door goed in te grijpen gevaar te voorkomen.

Na ca 20 minuten weet Niels met een mooie bal door het centrum van de verdediging Mike te vinden die de bal keurig over de goede keeper van GB heen weet te lobben 0-1.
Te snel valt de 1-1 van GB nadat in de zestien meter , Mike wel of niet de tegenstander aantikt en de scheidsrechter de bal op de stip legt.
Deze strafschop wordt benut door GB dus 1-1.

Snel hierna, na ca 30 minuten moet Mike helaas het veld verlaten met een enkelblessure en wordt vervangen door Remco die in de spits gaat spelen en Zidane terugzakt naar de RB positie en Farid als linkerspits gaat spelen.

Pernis zakt na de goal veel te ver terug en GB kan hier ook niet echt van profiteren en het spel zakt steeds verder weg en de rust komt als geroepen.

Na de rust hetzelfde spelbeeld als in de eerste 20 minuten  voor rust ,met het betere spel van Pernis maar echte kansen onstaan er niet of nauwelijks en GB komt amper in de buurt van Marvin.

Naar mate de 2e helft vordert wordt het spel steeds slechter en wordt van beide zijden vnl. de lange bal gehanteerd zonder veel echte dreiging, er zijn alleen  diverse scrimmages in de doelgebieden vanuit corners en vrije trappen.
Jesse valt nog geblesseerd uit en wordt vervangen door de gelukkig ook weer van een blessure herstelde Kristian. Ook Wessel valt moegestreden en met een blessure uit en wordt vervangen door Gino Blom.

Zeker vanaf  minuut 70 is echt te zien dat wij conditioneel nog lang niet zijn op het niveau dat we willen mede natuurlijk door de gebrekkige voorbereiding maar daarnaast is het wel goed om te constateren dat er wederom vanuit de eigen  jeugd  2 jongens hun debuut gemaakt hebben en dit behoorlijk hebben ingevuld.

Volgende week :

WCR thuis , een van de kampioenskandidaten voor dit seizoen die gestart zijn met een klinkende 4-0 zege op GOZ.

Bekijk hier de foto's van deze wedstrijd