Verslag VV Pernis 1 - DVV'09 1

Scheidsrechter: Westenbroek
Ass. Scheidsrechters: Lugtigheid en van den Eijsden

Basis:
Jeff Meijboom ; Roderick Vlak; Izak Lavooij; Quincy de Lobel; Milan Goudzwaard; Mike Witte; Jesse Bouman; Bret den Uijl; Bart van der Steen; Guido Peelen en Collin Holkamp

Wissels:
Jari Damen; Vincent van der Horst; Tristan van Dijk; Bart Gerlag; Ivan Oversluizen; Jeffrey de Snayer en Justin Schipper

Op een zonovergoten sportpark Pernis de eerste van hopelijk drie finales die nodig zijn om derde klasser te blijven tegen D.V.V.’09 uit Dirksland. Met dank aan balsponsor van vandaag Marco van der Have installatietechniek en pupil van de week speelster van meisjes onder 12 Queeny.

In de warmte van de zon op het kunstgras de kans voor de ploeg zich te laten zien dat de resultaten uit de competitie een ander beeld geven dan de echte vaardigheden die zij bezitten.
Al snel vallen de eerste kansen, eerst voor de gasten waarbij Jeff ingrijpt en direct hierna voor Milan die net niet tot afronding komt.

In het vervolg van de wedstrijd weinig tot geen mogelijkheden aan een van beide zijden. Direct na de onderbreking voor water een goede onderschepping van Izak die Bart aan het werk zet die zijn voorzet net van richting veranderd ziet door de keeper waardoor resultaat uitblijft.

Na een half uur valt de 0-1 nadat uit een inworp de bal bij de tweede paal belandt en veel te vrij kan worden binnengeschoten. De wedstrijd is nu open en direct aan de overkant een vrije schotkans voor Mike die helaas te weinig kracht heeft.

In plaats van Pernis dat Dirksland onder druk moet zetten is het na het doelpunt meer andersom. Het lukt Pernis maar moeilijk hieraan te ontkomen al beland de bal wel op de paal bij Dirksland en wordt Roderick zijn schot hierna geblokt.
Het probleem van dit seizoen doet zich ook hier gelden: een afmaker.
We gaan rusten met een 0-1 stand.

Er zal in de tweede helft een tandje bij moeten.
De tweede helft wordt begonnen met Ivan voor Collin om zo meer creativiteit en balvastheid op het middenveld te krijgen. In het begin van de tweede helft zijn de betere kansen voor Dirksland doordat er achterin meer ruimte ontstaat.
Toch is Guido, vorige week 17 jaar geworden, die ons na krachtig doorzetten op 1-1 brengt.

Niet voor lange tijd want een minuut later is het al weer 1-2. Niet veel later valt de 1-3 na matig verdedigen waardoor Dirksland vrij kan inschieten.
Logisch voor dit moment in de wedstrijd is dat de beste kansen voor het doel van Pernis vallen. Met nog ruim 10 minuten valt zelfs de 1-4. Quincy wordt nog vervangen door Jeff .
Bart maakt nog 2-4. Jeff mag de 3-4 maken na voorzet door Bart maar hoeveel tijd is er nog? De laatste wissel voor Pernis is Vincent voor Brett. Het blijft bij deze ene finale.
Helaas valt met deze uitslag het doek voor ons en is deze wedstrijd misschien wel een afspiegeling voor het hele seizoen voor Pernis.

Wij willen ook via deze weg alle trouwe supporters bedanken voor hun aanwezigheid gedurende het gehele seizoen en moeten met z’n allen het volgend seizoen laten zien dat vv Pernis 1 er alles aan zal doe nom z.s.m. het verloren terrein te heroveren.

De geschiedschrijvers wensen verder iedereen een fijne vakantieperiode toe en zien jullie graag weer terug in het nieuwe seizoen.