Verslag V.V. Pernis 1 - Vierpolders 1

3e klasse D

23 februari 2019 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Jari Damen; Tim Wauters; Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Gino Blom; Bart Gerlag; Damian de Jong en Jeffrey de Snayer.

Wisselspelers:
Mitchel Speksnijder; Niels van der Horst; Ryan Speksnijder; Zidane Lo Kioeng Shioe en Collin Holkamp

De enige thuiswedstrijd van vandaag op sportpark Pernis en net als verleden week onder uitstekende weersomstandigheden. Helaas moeten we constateren dat de personele bezetting ook nu niet overeen komt met die van verleden wedstrijd tegen Binnenmaas, er haken er steeds meer af met o.a.blessures etc…
Wanneer we het kunnen opbrengen om dezelfde inzet op de mat te leggen als tegen Binnenmaas liggen er mogelijkheden.

Vandaag wordt bij afwezigheid van Roel als grensrechter Floor weer van stal gehaald, waarvoor uiteraard onze dank. Zo danken wij ook onze balsponsor voor deze wedstrijd, Grando, en pupil van de week, Lars Hoogendorp.
Gedurende de eerste 20 minuten een over en weer gaande wedstrijd waarin geen kansen zijn. Dan volgt een hoekschop vanaf de linkerkant voor Pernis van Bart van der Steen die door Milan wordt binnen gelopen. 1-0 Pernis. Lang geleden dat dit is gebeurd en bemoedigend. Nu proberen achter dicht te houden en zelf loeren op een kansje.ook deze middag is het weer mooi te zien, dat ondanks de stand op de ranglijst, het trouwe Pernisse publiek, in grote getale aanwezig is.

Pernis probeert voetballend tot kansen te komen maar veelal tot aan de 16 van Vierpolders. De spelers van Vierpolders houden zich vooral verbaal bezig met scheidsrechter Wigleven. De scheidsrechter die onbedoeld het grootste gevaar voor Pernis oplevert door een achterbal tot hoekschop te promoveren en daarbij Floor ten onrechte negeert.
We gaan rusten met 1-0.

Al direct in de tweede helft een aardige schotkans voor Pernis en ook nog een kopkans helaas respectievelijk naast en over.
Helaas voor ons valt in de 5e minuut de 1-1 uit een hoekschop.

Kort daarba wordt de doorgebroken Milan getackeld en daarmee een scoringskans ontnomen, gevolg een rode kaart voor Vierpolders en een directe vrije schop welke getrapt door Quincy maar helaas via een verdediger net naast gaat.
In de 70e minuut voorzet via speler van Vierpolders op de lat. Kort hierna volgt de eerste wissel voor Pernis, Damian voor Jeffrey de Snayer.

Een vlotte aanval over links wordt door Milan terug gelegd op Quincy maar te zacht ingeschoten. Kort hierop is Jeff genoodzaakt in te grijpen hetgeen hij goed doet.
In de 83e minuut maakt Collin zijn debuut in het eerste en komt erin voor Jari. Voor de laatste minuten komt Niels nog in de ploeg voor Zidane. Er volgt nog een belachelijke gele kaart voor Gino op appelleren van Vierpolders.
Pernis doet er alles aan om de 3 punten thuis te brengen en een kopbal van Izak tegen een verdediger en vervolgens een schot tegen de paal verhinderen dat.

Pernis verdient vandaag een overwinning. Dit gebeurt door een doelpunt van Quincy in de extra tijd. Gefeliciteerd met een prachtige teamprestatie.

Zo eindigt de middag voor Pernis positief: mooi weer; geweldige inzet; de aanwezigheid van Rianne, echtgenote van Cor, onze elftalleider, die door een moeilijke periode gaat waarbij wij van v.v. Pernis hen en hun familie alle sterkte wensen en tot slot de overwinning.

Pupil van de week: Lars Hoogendorp

Lars Hoogendorp