Verslag Botlek SC 1 - VV Pernis 1

Botlek, SC 1

2 februari 2019 14:30

Basis:

Jeffrey Meijboom; Mike Witte; Melvin van Eijk, Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Jari Damen;Brett den Uijl; Bart van der Steen; Damian de Jong; Roderick Vlak en Niels Degenaars

Wisselspelers:
Niels van der Horst; Vincent van der Horst; Mitchel Speksnijder; Bart Gerlag en Erik Hout

Nu al in begin februari een 6 punten wedstrijd i.v.m. de nacompetitie degradatie plekken.
Botlek staat 2 punten boven ons en de noodzaak om deze wedstrijd te moeten winnen is overduidelijk.

Misschien toch door de spanning en het helaas ontbreken van een 7-tal potentiele 1e elftal spelers starten we zeer gespannen en als Jeffrey dan ook nog ongelukkig is bij het verwerken van een op het oog ongevaarlijke bal kan Botlek al in de 5e minuut de 1-0 binnen tikken.

Het moet gezegd dat we dit toch wel goed verwerken en in de 1e 25 minuten krijgen Damian , Mike en Quincy een 3- tal grote kansen 1 op 1 met de keeper van Botlek maar slagen we er helaas niet in een van deze kansen te verzilveren, wat op dat moment wel verdiend zou zijn geweest. Wel leuk om op te zien is dat Brett een zeer verdienstelijke indruk maakt op 16- jarige leeftijd bij zijn 1e basisplaats in een competietiewedstrijd in het 1e elftal.

Botlek is verder niet heel dreigend alleen bij een hoekschop na ca 25 minuten ziet onze verdediging er weer niet goed uit en loopt Niels helaas de bal in eigen doel 2-0.

Het restant tot aan de rust is van beide partijen van een pover niveau en de rust breekt dus aan met een 2-0 achterstand.

Vlak na rust zijn we veel in de buurt van de goal van Botlek en in de 7e minuut na rust krijgt Mike een grote kopkans uit een corner van Bart , hij kopt hem goed naar de grond maar de bal stuitert helaas over de goal van Botlek.

Dan volgen nog een aantal wissels , Bart Gerlag vervangt Damian, Erik Hout komt voor Jari en incent van der Hortst voor Brett den Uyl.

Omdat we het laatste kwartier steeds meer mensen mee sturen naar voren komt er daardoor steeds meer ruimte voor Botlek maar hebben we zelf ook een aantal mogelijkhede.
Botlek countert naar de 0-3 en Quincy schiet van ver de 1-3 binnen even daarna speelt Quincy de bal in de zestien naar Mike die helaas niet voldoende kracht kan zetten om de 2-3 binnen te tikken.

Daarna nog een aantal kansen voor Botlek maar we sluiten af met 1-3, wat toch weer een grote teleurstelling betekent.

Maar in het voetbal zijn wel meer gekke dingen gebeurt en we zijn pas 1 wedstrijd over de helft van de competitie dus er zijn nog 12 * 3 punten te bemachtigen te beginnen volgende week bij Den Bommel uit.

Mannen nou karakter tonen en laten zien dat we er natuurlijk in blijven geloven.