Wedstrijdverslag PERNIS 1 - BINNENMAAS, FC 1

Pernis -Binnenmaas. 16 februari 2019
Scheidsrechter N. de Jong

Basis:
Jeffrey Meijboom; Mike Witte; Melvin van Eijk, Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Jari Damen; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Gino Blom; Bart Gerlag en Brett den Uijl

Wisselspelers:

Devin van Mastrigt; Vincent van der Horst; Roy Kuhleman; Damian de Jong en Justin Schipper

In tegenstelling tot verleden week nu prachtige weersomstandigheden tegen Binnenmaas waartegen we in de heenwedstrijd een prima wedstrijd speelden en dan ook onterecht zonder punt van het complex verdwenen.
Na het punt van vorige week weer een nieuwe kans, al is het tegen de huidige koploper, en vanaf nu is elke wedstrijd een finale om te trachten na-competitie te ontlopen. Zoals te doen gebruikelijk wederom een hoop mutaties in de personele sfeer, reden te meer de schouders er onder te zetten.
Al in de 1e minuut is de redding van Jeff nodig op een vrije trap net buiten de zestien na een overtreding van Izak. Nu al moeten we oppassen niet mee te gaan in het tempo van Binnenmaas. In 8eminuut moet wederom Jeff handelend optreden op een listige bal bij de eerste paal, en weer meer dan goed.
De eerste kans voor Pernis komt uit een hoekschop van rechts welke door Izak net langs de paal wordt gekopt, aan de buitenkant.
Alle activiteiten vanmiddag vinden mede plaats met dank aan balsponsor Damen shipyards en pupil van de week Minilik Begashaw. Mike Witte moet helaas al na 20 minuten vervangen worden door Devin van Mastrigt. Er volgt een fase in de wedstrijd dat Binnenmaas onzorgvuldig met het balbezit omgaat en Pernis prima stand houdt. Wie had verwacht dat na 38 minuten de 0-0 nog op het bord staat tussen de nummers een en een na laatst in de rangschikking.
In de 43e minuut komt Quincy tot een schot dat voor ons alweer net langs de buitenkant paal gaat. Rust 0-0.
Wereldredding Jeff al in de 47e minuut op een kopbal van Binnenmaas. De tweede helft zijn we ongewijzigd aangevangen.
Wel valt al direct na de wissel van Damian voor Devin de 0-1 uit een vrije trap die bij de tweede paal wordt binnen gekopt. Melvin, waar hij twee minuten daarvoor ook al ontsnapte, nogmaals ontsnapt aan een gele wedstrijd waardoor ook hij present is bij de wedstrijd van volgende week tegen Vierpolders, ook thuis om 14.30 uur.
Voor nu is het hopen op een sporadische uitval en een foutje bij Binnenmaas. Wederom blijkt dat wij voorin een echte spits ontberen, ook te zien aan het aantal doelpunten voor. Nu moeten we het hebben van een toevalstreffer hetgeen Milan ook nog bijna lukt in minuut 75.
Niet veel later verdwijnt de bal over het doel van Binnenmaas na een schot van Bart. Ook krijgt Brett, die eerder nog goed weg kwam, geel na een forse overtreding.
Pernis probeert met een omzetting nog wat stootkracht voorin te krijgen door Izak en Gino van plek te wisselen.
Een overtreding op Bart G. levert een directe vrije trap net buiten de zestien op waarmee te weinig wordt gedaan.
Als Pernis het elke week kan opbrengen om zo veel strijd te leveren is een compliment op zijn plaats en gaan we echt nog punten halen. Er volgt nog een slotoffensief van Pernis waarbij zelfs Jeff nog bijna kan koppen bij een hoekschop en waarbij Bart nog een uitbraak verijdeld ten koste van een gele kaart. Het kan tot slot niet voorkomen dat Binnenmaas nog op 0-2 komt.