Wedstrijdverslag 's-Gravendeel 1 - VV Pernis 1

's-Gravendeel vv 1

19 januari 2019 14:30

Basis:
Justin Schipper; Mike Witte; Melvin van Eijk, Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Jari Damen; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Gino Blom; Roderick Vlak en Zidane Lo Kioeng Shioe

Wisselspelers:
Damian de Jong; Jeandre Andrea; Niels van der Horst en Jeffrey Meijboom

De eerste wedstrijd na de winterstop en ook na een prima verlopen trainingskamp in Papendal. Wel in koude omstandigheden op het kunstgras van ‘s Gravendeel.

De eerste grote kans is na 10 minuten voor Pernis, de ploeg die fel uit de startblokken is gekomen, uit een vrije trap vanaf rechts die bijna wordt binnengeschoten bij de eerste paal. Direct hierna volgt nog een schot van afstand net naast.

Het lijkt er in deze fase op dat de verandering van speelstijl zijn vruchten afwerpt.
Na 21 minuten brengt Quincy na goed combineren met Milan de bal vanaf rechts voor maar jammer genoeg niemand om in te schieten. Tot nu toe is Pernis de ploeg met de betere kansen en daar waar nodig pakt Justin zijn taak goed op.

Helaas voor Pernis valt in de 41e minuut dan toch de 1-0 voor de gastheren ondanks nog 2 keer fantastisch ingrijpen door Justin. Wel tegen de verhouding in al kwam in de minuten hiervoor Gravendeel steeds meer naar voren. De nieuwe spelwijze kost kracht. Als dan ook nog de 2-0 valt nadat Justin een schot niet onder controle krijgt en de rebound wordt ingeschoten gaan we een moeilijke 2e helft in.

De tweede helft aangevangen met Jeandre voor Roderick die al in de eerste helft aangeslagen na een overtreding in het veld liep. De eerste 10 tot 15 minuten komen we niet verder dan tegenhouden en liggen de ruimtes meer open zonder dat ‘s Gravendeel hierbij echt gevaarlijk is.

De 3-0 wordt ondanks het feit dat de scheidsrechter op de achterlijn staat door de aanwezigen niet beoordeeld als geheel over de doellijn.
Scheidsrechter van Gurp die de eerste helft nog redelijk liep te fluiten is de tweede helft nogal nadrukkelijk aanwezig waarbij alle discutabele situaties in het voordeel van de gastheren vallen.

Intussen heeft Damian de plek van Izak ingenomen die al licht geblesseerd aan deze wedstrijd was begonnen.
Nadat in minuut 80 de 4-0 is gevallen wordt Mike vervangen door Niels van der Horst.
Ons spel in de tweede helft is geen schim van de eerste.
Hiermee eindigt dit duel met 4-0 en ondanks alle goede intenties is het vandaag niet gelukt.

Volgende week, als de weergoden het toelaten, thuis tegen Vierpolders.