Verslag VV Pernis 1 - 's-Gravendeel 1

's-Gravendeel vv 1

23 maart 2019 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Melvin van Eijk; Jesse Bouman; Mike Witte; Brett den Uyl; Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Gino Blom; en Zidane Lo Kioeng Shioe.

Wisselspelers: Mitchel Speksnijder; Niels Degenaars; Vincent van der Horst en Tristan van Dijk.

Scheidsrechter: Dhr. Lindhout

Vandaag ‘s-Gravendeel, met pupil van de week Jordan Donate, speler in ons team O11-2, en met dank aan balsponsor de Jongh Transport, na een voetbalvrij weekend voor ons eerste, na de afgelasting van de wedstrijd tegen de Jonge Spartaan.
Vechten voor een plek in de nacompetitie, want na de laatste wedstrijd tegen Rhoon rest ons hoogst waarschijnlijk niet anders.

Alvorens we de wedstrijd aanvangen wordt er een minuut stil gestaan bij de tragedie van deze week welke in Utrecht plaats heeft gevonden.
De eerste tien minuten van deze wedstrijd laten een van beide kanten rommelig beeld zien.

In de 16e minuut een curieus moment bij een bal vanaf onze linksback gezien door ‘s-Gravendeel waarbij onze grensrechter Roel duidelijk aangeeft dat er niets mis was met het binnengaan van de bal achter Jeff en dus de 0-1.
Ten onrechte verbazing bij de spelers.

In het vervolg van dit gedeelte van de wedstrijd is het niet bepaald hart verwarmend wat we voorgeschoteld krijgen. Veel balverlies, weinig combinaties, geen kansen gecreëerd, en vooral geen overtuiging. Een trieste constatering daar we al vaker hebben laten zien beter te kunnen.
We gaan dan ook rusten met een 0-1 stand.

We beginnen de tweede helft met Niels Degenaars die de plek van Jesse Bouman heeft ingenomen. Eerste wapenfeit van de kant van Pernis is na drie minuten in de tweede helft!! middels een vrije trap van Bart die via een Pernisser hoofd net naast gaat.
Niet lang hierna volgt een vrije trap van Quincy die hard de zestien ingaat maar helaas door Gino over het doel van Gravendeel verdwijnt.

Na zestig minuten een strakke hoekschop van Bart die door Izak over wordt gekopt. Dit zijn wel de kansen waar we het vandaag van moeten hebben. Twee minuten later na balverlies en een grote mogelijkheid voor het doel van Gravendeel volgt uit de counter de 0-2 na een voorzet vanaf rechts warna de bal eenvoudig binnen geschoten kan worden. Direct hierna komt Tristan van Dijk in de ploeg voor Melvin van Eijk.
Pernis komt toch nog terug op 1-2 door een doelpunt van Mike Witte na voorbereidend werk van Milan. Veel levert het echter niet op als Gravendeel al binnen een minuut op 1-3 mag komen. In minuut tachtig maakt Gravendeel ook nog de 1-4 na een aanval door het hart van de defensie van Pernis. Vervolgens verlaat Mike Witte het veld voor Vincent van der Horst.

Conclusie voor vandaag: niet goed genoeg en er moet nog veel verbeteren om de naderende nacompetitie te overleven waar we de komende wedstrijden goed voor moeten gaan gebruiken om er wel klaar voor te zijn. Eindstand 1-4 en volgende week naar de Jonge Spartaan..

Pupil van de week: Jordan Donate

Jordan Donate