Verslag VV Pernis 1 - Rijnmond Hoogvliet Sport 1

Rijnmond Hoogvliet Sport 1

15 december 2018 14:30

Basis:
Jeffrey Meijboom; Melvin van Eijk, Izak Lavooij, Quincy de Lobel, Jari Damen; Bart van der Steen; Gino Blom; Damian de Jong, Mike Witte en Zidane Lo Kioeng Shioe , Jeandre Andrea

Wisselspelers:
Brett den Uijl (na 80 minuten ), Mitchel Speksnijder, Ari Pauletta (na 45 minuten), Bart Gerlag na 80 minuten)

Vandaag werd het 1e elftal geflankeerd bij opkomst door onze trotse jeugdige talenten van JO11-1 die vorige week glansrijk kampioen waren geworden en vandaag nog eens terecht in het zonnetje gezet werden , natuurlijk vergeten we ook niet de teams van JO17-1 en de meiden van MO-15-1 die ook vorige week beide knap kampioen geworden zijn.

Daarnaast wordt de wedstrijdbal vandaag geschonken door sponsor RCT onderdeel van de Kramer Groep.

Hierbij toch ook nog een woord van dank aan alle sponsoren voor dit sympathieke gebaar van sponsoring van de wedstrijdbal.

Vanwege de vorst van de afgelopen dagen dienen we uit te wijken naar ons Kunstgrasveld.

Vandaag zijn de eerste 20 minuten volledig in handen van de vv Pernis en wordt ervaak snel en goed diepte gezocht met een aantal steekpasses op Damian en Jeandre en Bart.

Uit een van deze goed lopende aanvallen stuurt Gino Damian weg op de rechtervleugel en die weet de vandaag goed spelende gelegenheids centrumspits Bart te bereiken die de op dat moment terechte 1-0 binnen schuift.
Er volgen nog een aantal goede aanvallen maar langzamerhand krijgt RHS meer grip op het middenveld en worden we steeds verder achteruit gedrukt zonder dat dit in 1e in stantie leid tot veel doelgevaar voor de goal bij Jeff.

Omdat de scheidsrechter van dienst vandaag zijn stempel teveel drukt op de wedstrijd en laat hij diverse malen zijn assistenten links liggen en besluit dan op zijn eigen waarnemingen af te gaan wat buitenspel betreft. Uit een van deze aanvallen van RHS komt daardoor de linkerspits alleen voor Jeff maar schiet de bal gelukkig voorlangs.
Direct aan de andere kant speelt Gino weer Bart vrij en die komt volledig vrij alleen voor de keeper maar weet helaas de 2-0 niet te scoren , achteraf is dit weer een van die momenten in een wedstrijd die bepalend kunnen zijn voor het verdere verloop van de wedstrijd.

Want helaas weet RHS nu net voor rust ( buitenspel ????) de 1-1 te scoren en direct na rust terwijl de meeste supporters nog aan het opwarmen waren ook de 1-2 en zetten hiermee de wedstrijd toch wel een beetje op zijn kop.

Pernis laat het er echter nog niet bij zitten alhoewel het niveau van de wedstrijd van beide zijden overigens inmiddels wel naar een bedenkelijk niveau is afgezakt.

Toch ontstaat er uit een corner van Pernis door een goede actie van de na rust ingevallen Ari een niet te missen kans op de doellijn voor Melvin, maar op miraculeuze wijze weet Melvin de bal naast i.p.v. in de goal te krijgen en wordt het dus niet 2-2 wat op dat moment wel terecht geweest was.

Daarna is er vooral veel middenveld spel/duels met een aantal mogelijkheden waar de spits van RHS uit een van die mogelijkheden vanuit een moeilijke positie toch de 1-3 achter Jeff prikt.

We blijven het daarna wel proberen maar het echte geloof is toch wel verdwenen en we incasseren weer een nederlaag waar er deze keer wel degelijk meer had ingezeten.

Al met al was dit de laatste wedstrijd voor de winterstop en staan we op een zeer teleurstellende plek waar nacompetitie tegen degradatie dreigt.

We zullen er alles aan moeten doen om direct na de winterstop er hopenlijk volledig en fit direct te staan met als eerste wedstrijden:

19-1 ‘s Gravendeel uit
26-1 Vierpolders thuis
02-2 Botlek uit
09-2 Den Bommel uit

Rest ons alle trouwe supporters te bedanken voor hun wekelijkse steun en wensen wij iedereen fijne feestdagen en zien we elkaar we in het nieuwe jaar.