Verslag V.V. Pernis 1 - Rhoon 1

9 maart 2019 14:30

O.A (Orlando) Fonseca

Basis:
Jeffrey Meijboom; Jari Damen; Melvin van Eijk; Roderick Vlak; Brett den Uyl; Izak Lavooij, Quincy de Lobel; Milan Goudzwaard; Bart van der Steen; Gino Blom; en Zidane Lo Kioeng Shioe.

Wisselspelers:
Mitchel Speksnijder; Jesse Bouman; Erik Hout; Niels Degenaars; Jeandre Andrea.

Een wedstrijd in de kelder van onze afdeling tegen Rhoon, mede-kandidaat voor een plek in de nacompetitie, of met Botlek concurrent om dat te ontlopen.
Vandaag moet de stap naar het ontlopen gezet worden, met hulp van Rafi Eddafir, speler van het team jongens JO-onder 11-2, en de balsponsor van de week Karwei Hoogvliet.

Belangrijk zal zijn hoe we deze strijd aanvangen. Doen we dat als de voorgaande 3 wedstrijden met strijd, passie en tomeloze inzet, dan is een goed resultaat alleszins mogelijk. De weersomstandigheden spelen niet echt een goede rol in het geheel, sterke windvlagen maken goed positiespel erg moeilijk.

Al in de 5e minuut een grote kans voor Pernis na geknoei in de verdediging van Rhoon. Na enig geaarzel wordt dit kansje niet uitgebuit.
Onder invloed van de weersomstandigheden lukt het beide ploegen niet om tot acceptabel spel te komen. Hierdoor wordt het toch in behoorlijk aantal aanwezige publiek niet bepaald verwent.

In de 33e minuut scoort Bart Driesse met een bal in de kruising na lankmoedig verdedigen.
Waar Pernis in het eerste kwartier nog aan de goede kant qua spel zat is het resterende deel van deze helft overwegend voor Rhoon, zonder echt goed te voetballen. Rust 0-1.
De tweede helft ongewijzigd aangevangen en direct breekt het noodweer los met wind, regen en hagel.

Een schot van Milan wordt gekeerd door een oude bekende binnen Pernis, Niels Ketting.
Vervolgens na 59 minuten schot van Gino ternauwernood uit de hoek getikt door Ketting. Pernis is toch wat energieker uit de kleedkamer gekomen. Vervolgens breekt ook in Pernis het verwachte onweer los maar nog geen reden om naar binnen te gaan. Brett wordt na 67 minuten vervangen door Jesse Bouman.
Er valt weer een gele kaart vanwege commentaar op de scheidsrechter. Gino verlaat het veld in de 80e minuut voor Niels Degenaars.

Er volgt nog geel voor Bart van der Steen na een nutteloze tik. In het vervolg komen er schaarse mogelijkheden voor Pernis en ook nog geel voor Jesse Bouman na vasthouden.
Dan nog de wissel van Jari die vervangen is door Jeandre in minuut 90.
Helaas voor ons kon Pernis niet het spel brengen dat de voorgaande periode is getoond. Niet voldoende om dichterbij te kruipen en nu al moet de blik gericht worden op het spelen van de nacompetitie na de nederlaag van vandaag.

Volgende wedstrijd op 16 maart bij de Jonge Spartaan.

Pupil van de week: Rafi Eddafir

Pupil van de Week