Verslag v.v. Pernis 1 – Rozenburg 1 2-0 (3-2)

Rozenburg 1

Mannen, 1, 3e klasse D

10 februari 2018 14:30

EN WEER 3 PUNTEN

Op het kunstgras, want verplicht hier naar toe uitwijken, bij afkeuring van het hoofdveld, en op 1 dag twee maal mogen genieten van een overwinning van zowel het 1e als het 2e.

Het tweede begon deze zaterdag knap door van R.V.V.H. 3 te winnen met 2-1. Mooi om te zien dat ondanks de tegenvaller van de gelijkmaker door R.V.V.H. de ploeg de wilskracht op kon brengen om toch nog een overwinning uit het vuur te slepen door een doelpunt van Tim Wauters. Ik denk dat de Kris de Oude, trainer van 2 nog steeds om het kunstgrasveld loopt om de (terechte) complimenten in ontvangst te nemen.

Dan de wedstrijd van 1 tegen v.v. Rozenburg.
Onder toeziend oog van de pupil van de week Tim van der Klift, en met dank aan de balsponsor Grando keukens Hoogvliet, werd de wedstrijd aangevangen onder koude omstandigheden.

Na zo’n 10 minuten waarin nog geen gevaar voor een van de doelen was gesticht, volgde een vrij trap op het middenveld van v.v. Rozenburg in het voordeel van Pernis. De bal werd redelijk snel genomen door Ivan die op links Jesse wegstuurde. Wat volgde was een voorzet met de “zwakke” rechter van Jesse die bij de tweede paal belande en door Gino in eens werd binnengeschoten. Prachtig doelpunt.

Wat volgt is een wedstrijd die aan beide kanten niet veel gevaar meer opleverde en waarbij de spelers van Pernis volop strijd bieden waardoor Rozenburg niet tot doelkansen kwam. Het was wel v.v. Pernis dat middels een kopbal van Mayles dicht bij een doelpunt kwam. Helaas voor ons zat de keeper van Rozenburg er nog net aan.

Toch was het Pernis datr weer tot scoren kwam in de 44e minuut door vanuit het midden gegeven pass van Ivan op rechts naar Gino die afgaf op de vrij voor het doel staande Robin. Stand op dat moment en tevens ruststand 2-0.

Bij de aanvang van de tweede helft met een ongewijzigde ploeg was het wel Rozenburg dat iets meer naar voren trachtte te spelen, maar veel gevaar kwam hier niet uit voort. Tot dat na een 20-tal minuten Jeff geraakt werd door een speler van Rozenburg en na een opgooibal van scheidsrechter Prins, die overigens wel 4 gele kaarten aan Pernis uitdeelde, het spel hervatte met een snelle uitworp op rechts naar Gino die op het midden Ivan vond die direct Robin wegstuurde. Robin wist deze bal op waarde te schatten en schoot koelbloedig in de rechter benedenhoek, dus 3-0. Wat een weelde, en hoelang was het geleden dat we met zo’n tussenstand in de wedstrijd zaten.

Niet veel hierna werd er teveel achteruit gelopen waardoor ±Rozenburg steeds vaker voor het doel van Jeff verscheen en bij een van deze momenten kwam Rozenburg dan ook tot scoren. Dit ondanks het feit dat Floor geheel terecht de vlag opstak wegens buitenspel, maar dit signaal werd door scheidsrechter Prins dus onterecht genegeerd. Niets aan de hand nog.

Maar als het dan toch in de 80e minuut ook nog 3-2 wordt door knullig uitverdedigen door Pernis gaan de zenuwen toch nog hun werk doen. De laatste 10, en met een overdreven hoeveelheid (9) extra minuten wordt zo hier en daar toch nog hachelijk.
Tot opluchting van alles en iedereen die Pernis een warm hart toedraagt bleef het bij deze stand. Twee weken achter elkaar 3 punten binnen en aanhaken, wat ook nodig is gezien de overige uitslagen, bij de middenmoot, verdient een groot compliment aan allen die hier toe hebben bijgedragen.

Op naar de volgende wedstrijd volgende week uit bij N.S.V.V.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Stefan van Kampen; Melvin van Eijk; Alex Smaling; Jesse Bouman; Leon Nigg; Ivan Oversluizen; Kevin Mackay; Gino Blom ; Mayles Glen (Damian de Jong); Robin Rijnaarts.

Wissels: Nico Waltmans; Zidane Lo-Kioeng-Shioe en Marvin Fernandes Iglesias

Pupil van de week: Tim van de Klift