Verslag v.v. Pernis 1 - Botlek SC 1 0-2 (0-5)

Botlek, SC 1

Mannen, 1, 3e klasse D

27 januari 2018 14:30

Onbekend

De laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie op het programma, en tevens de eerste na de winterstop en het trainingskamp in Albufeira. Met de wedstrijdbal gesponsord door R.C.T. (Rotterdamse Container Terminal) .

Wat kun je nog schrijven als na een halve minuut je al op een 0-1 achterstand komt na een mislukte trap van Jeffrey welke tegen onze voormalige speler Jordy Wemelsfelder aankomt en vervolgens voor het doel vrij wordt ingekopt door Botlek. Meteen achter de feiten aanlopen dus. Het komt ons spel dan ook niet ten goede. Met een elftal dat met zo veel moeite nog op de been is gebracht, twee spelers die terug komen van een blessure en slechts twee trainingen achter de rug hebbend is het lastig om met een goed ingespeelde ploeg de strijd aan te gaan. Dit zeggende zonder mensen tekort te willen doen, ,maar op dit moment zitten we in de hoek waar de klappenvallen. Als dan ook ondanks het vlagsignaal van Floor de verder goed fluitende scheidsrechter het tweede doelpunt goedkeurt na zo’n 20 minuten is het gedaan.
Wel word de rust gehaald met de 0-2 en zijn er nog twee minieme kansjes voor Pernis middels een te slap schot van Gino en een na een voorzet van Gino door Kevin ineens op de slof genomen, maar helaas ook te slappe, bal is het van onze kant wel gezegd.

In het tweede gedeelte van de wedstrijd zal helaas voor ons het beeld van de wedstrijd niet kantelen. Niet dat Botlek een geweldige wedstrijd speelde, zij waren wel de betere ploeg, maar een score die verder oploopt tot 0-5 is ons onwaardig. Met meer strijd, beleving en hard werken was dit niet nodig geweest. Het inbrengen van diverse verse spelers heeft vandaag ook niet mogen leiden tot het kantelen van de wedstrijd.

Volgende week de wedstrijd tegen Zwervers op het programma en hopelijk is de trainingsopkomst zo groot dat de trainers problemen krijgen als het gaat om wie er wel en wie niet bij de eerste selectie aansluiten.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Stefan van Kampen; Melvin van Eijk; Alex Smaling; Jesse Bouman; Leon Nigg; Ivan Oversluizen; Kevin Mackay (Jeffrey de Snaijer) ; Gino Blom(Tristan van Dijk); Glen May; Kevin Kroon (Zidane).

De pupil van deze week was Jolien Verheij.
Pupil van de week