Verslag VV Pernis 1 - Binnenmaas FC 1

Mannen, 1, 3e klasse D

7 april 2018 14:30

Onbekend

Vandaag de 1e van een reeks van 7 finale wedstrijden met als insteek behoud van het 3e klasse schap. Fantastisch voetbalweer en genoeg toeschouwers die geinteresseerd zijn of het goede resultaat van vorige week en van de 11 punten uit de laatste 6 wedstrijden ook tegen de nummer 2 van de competitie een vervolg gegeven kan worden.

Onder toeziend oog van onze hoofdsponsor de Jong, vertegenwoordigd door Arco Ketting, die vandaag ook balsponsor is en natuurlijk pupil van de week Levi van Mastrigt wordt er om 14:30 uur afgetrapt.

Helaas maar dat is inmiddels dit seizoen bijna een vaststaand gegeven weer een aantal noodgedwongen wijzigingen i.v.m. blessures. Van begin af aan is duidelijk dat we tegen een goede ploeg spelen met veel beweging in de ploeg en met vooral veel dreiging vanaf de zijkanten met continue opkomende spelers.
Het 1e kwartier is dan ook volledig voor Binnenmaas met vooral veel dreiging, maar de beslissende eindpass is niet secuur genoeg om tot echt 100% kansen te komen.
Mogelijkheden ontstaan er wel maar verdedigend wordt er wel gedisciplineerd gespeeld door Pernis om niet echt grote kansen weg te geven.

Na een minuut of twintig komt Pernis wat beter in de wedstrijd en dwingt een aantal corners en vrije trappen af waaruit we toch ook een 2-tal goede kopkansen krijgen die we niet weten te verzilveren.
In dezelfde fase komen we zelf bij een aantal mogelijkheden goed weg en er zijn ook een 2-tal momenten dat de scheidsrechter gelukkig besluit voor ons om de bal niet op de stip te leggen.

Op het moment dat we denken dat we met een voor ons gunstige 0-0 de rust gaan halen scoort Binnenmaas na onnodig balverlies van ons maar wel via een mooie steekpass door het centrum waarna er koelbloedig wordt afgerond 0-1.
Pernis laat het hier niet bij zitten en krijgt in de laatste minuut voor rust via Mayles 2 keer de gelegenheid om aan te leggen in de zestien maar met enig fortuin voor Binnenmaas blijft de ruststand 0-1.

Je zou zeggen bij deze tussen stand blijven er mogelijkheden en dat is zo tot een kwartier na rust.
Dan valt de overigens terechte 0-2 en zakt heel Pernis daarna pijnlijk door een bijzonder lage ondergrens wat uiteineindelijk alsnog in een blamerende 0-7 eindstand resulteert.

Na afloop blijkt gelukkig dat ook alle concurrenten punten hebben laten liggen.

Dus nu naar zaterdag Botlek uit toewerken en vooral leren van de wedstrijd van vandaag en met elkaar de komende 6 finales als team blijven aangaan.

Jeffrey Meijboom, Stefan van Kampen, Alex Smaling ;Izak Lavooij, Melvin van Eijk, Ivan Oversluizen; Milan Goudswaard, Gino Blom; Björn van Kwawegen, Zidane Lo-Kioeng- Shioe en Mayles Glen.

Wisselspelers: Ryan Speksnijder; Damian de Jong; Nico Waltmans; Jeffrey de Snaaijer Marvin Fernandez Iglesias

Pupil van de week: Levi van Mastrigt
Levi van Mastrigt