Verslag v.v. Pernis 1 - GHVV'13 1

Mannen, 1, 3e klasse D

18 november 2017 14:30

Onbekend

Vandaag de gelegenheid om op gelijke hoogte te komen met het 3 punten boven ons staande GHVV’13.

Helaas nog weinig goed nieuws uit de ziekenboeg en waarschijnlijk ook voor de winterstop geen rentree van de meesten in de wel steeds groter wordende groep blessure gevallen.

Doordat GHVV vergeten was hun reserve tenues mee te nemen diende Pernis in hun reserve tenue aan te treden. In een verre van prettig weertype speelde de wedstrijd in de 1e helft zich vnl. af op het middenveld.

GHVV was de wat makkelijker voetballende ploeg maar waren ook niet in staat om de verdediging van Pernis te verontrusten mede door o.a. goed verdedigend werk van de goed spelende Jesse en Melvin.

Pernis zelf was tot 5 minuten voor de rust niet in staat gevaarlijk in de buurt van de goal van GHVV te komen.
Dan volgt er echter de mooiste aanval voor de rust waar uiteindelijk de bal bij Mayles op de rechtervleugel terecht komt en die zet met een mooie voorzet Kevin alleen voor de keeper maar helaas tikt Kevin de bal wel buiten bereik van de keeper maar ook naast de goal.

Direct daarna wordt wederom Mayles diep gestuurd en wordt deze op het moment van doorbreken net buiten de zestien tegen de grond gewerkt door een van de verdedigers van GHVV die vervolgens goed wegkomt zonder kaart.

In de 2e helft start Pernis een stuk agressiever en mede door een aantal fouten in de verdediging van GHVV ontstaan er een aantal 100% kansen in het 1e kwartier die miraculeus en ook mede door goed keeperswerk niet verzilverd worden.

En natuurlijk zoals in het voetbal vaak gezien wordt valt na 15 minuten in de 2e helft uit het niets en voor het eerst dat GHVV zich in de 2e helft meldt voor het doel van vv Pernis de 0-1 uit een onoverzichtelijke situatie en ook nog via een klutsbal.

Pernis geeft zich echter nog lang niet gewonnen maar ook een aantal zeer grote kansen die ontstaan uit vnl. dooie spelsituaties met veel kluts situaties en 2 open kopkansen kunnen niet worden omgezet in de gelijkmaker.

Er ontstaat door het aandringen van Pernis steeds meer ruimte voor de counter van GHVV en 10 minuten voor tijd valt dan de 0-2 uit zo’n counter.

Pernis blijft strijden voor een beter resultaat maar is niet in staat om de kansen die ook hierna nog ontstaan te verzilveren.

In de laatste minuut valt dan ook nog de niet meer van belang zijnde 0-3.

Al met al een zeer teleurstellend en zwaar geflatteerd resultaat maar we zullen wel de kansen moeten gaan benutten om wedstrijden te gaan winnen , te beginnen volgende week bij Charlois.

Opstelling Pernis:Jeffrey Meijboom; Vincent van der Horst (Tristan van Dijk) ; Leon Nigg; Melvin van Eijk; Jari Damen; Ivan Oversluizen; Izak Lavooij; Jeffrey Schroevers; Kevin Kroon; Jesse Bouman; en Mayles Glenn. (Henk van Winden; Damian de Jong)